U Pontevedri, ljudi uživaju u šetnjama gradom, ne brinući za promet dok ih umiruje pjev ptica središtem grada.
Gradonačelnik ovog španjolskog grada, Miguel Anxo Fernández Lores, došao je na čelo grada daleke 1999. godine, a odlučio je svojim građanima omogućiti zdrav okoliš i mirne kave bez buke motora u gradu.
"Prije nego što sam postao gradonačelnik, 14 tisuća automobila prolazilo je ovom ulicom svaki dan. Više automobila prolazilo je kroz grad nego što ovdje živi ljudi", rekao je Lores, piše Guardian.
Njegova filozofija je jednostavna: "Posjedovanje automobila ne daje vam pravo zauzeti javni prostor, a najgore je bilo u centru grada gdje je cvjetala trgovina drogom", dodaje.
Zatvorili su sve parkirališta u središtu grada, otvorili podzemne garaže i ostale na periferiji s 1.686 slobodnih mjesta. Maknuli su semafore, postavili kružne tokove, proširili zonu bez automobila iz starog grada na područje 18. stoljeća, a ograničenje brzine postavili na 30 km/h.
Prednosti ovakvih poteza su brojne, a slične poteze bi mogli povući i vladajući u Hrvatskoj nakon sljedećih brojki - na istim ulicama na kojima je poginulo 30 ljudi u prometnim nesrećama od 1996. do 2006., samo troje je umrlo u narednih 10 godina, a nijedna od 2009. godine.
Za kraj recimo kako je emisija CO2 smanjena za čak 70%.
Kada je Papa Ivan Pavao II boravio 2003.g. u Rijeci nekoliko dana, postojalo je ograničeno kretanje vozila kroz centar grada. Ne pamtim da je Rijeka ikada bila spokojnija, a ljudi raspoloženiji. Nevjerojatan je taj mir koji je vladao tih dana. Siguran sam da je to bilo dijelom zbog nazočnosti Pape, ali zasigurno i zbog drastičnog smanjenja prometa centrom grada.