Europska automobilska industrija propituje klimatske ciljeve koje Europska Unija planira provesti do 2021. godine te traže produljenje vremenskog razdoblja, rekao je Erik Jonnaert, predsjednik Europske udruge proizvođača automobila (ACEA).
Do 2021. godine, pravila EU propisuju da novi automobili ne smiju imati emisiju veću od prosječnih 95 grama ugljičnog dioksida po kilometru. Prošle je godine Europska Komisija predložila da se ciljana brojka umanji za dodatnih 30 posto do 2030. godine.
Ciljevi EU dio su globalnih napora kako bi se smanjile emisije ugljičnog dioksida te ograničili učinci na klimatske promjene.
„Našu industriju jako brine kako ćemo uspjeti zadovoljiti ciljeve do 2021. godine”, rekao je Jonnaert. Prošle su godine novi automobili imali emisije od prosječnih 118.5 grama ugljičnog dioksida po kilometru.
Smanjenje korištenja dizela dovelo je porasta emisija ugljičnog dioksida po prvi put, „unatoč svim naporima” proizvođača, dodao je Jonnaert.
Naglasio je kako su proizvođači napravili sve kako bi postigli ciljeve do 2021. godine, i ne samo da bi izbjegli velike novčane kazne s kojima će se suočiti u suprotnom.
Predsjednik ACEA odbio je plan Komisije za dodatnim smanjenjem ciljane razine emisija ugljičnog dioksida do 2030. godine te je upozorio Europski parlament protiv poticanja smanjenja za 50 posto u usporedbi s ciljanim brojkama za 2021. godinu. Bilo što više od 20-postotne redukcije je nerealno, rekao je Jonnaert.
„Naravno, dobar je osjećaj imati visoke ciljeve redukcije na papiru, ali mi želimo biti sigurni da ćemo što god bude stavljeno na papir, barem u našoj industriji, izvršiti”, zaključio je.
Pogledajte i video: Koliko vrijede vozačke dozvole
Norme za emisije ispušnih plinova su zadane kao cilj i od toga nebi trebalo odustati. Naravno da autoindustrija pruža otpor jer moraju ulagati u nove tehnologije da bi zadovoljili kriterije. Da se razumijemo novaca imaju na pretek pogotovo Njemačka autoindustrija pogledajte samo kolika je bila odšteta u SAD-u za aferu Dieselgate izašli su nakon enormnih kazni skoro neokrznuti koliko novaca imaju. Tehnologija postoji i polako se okreču investiranju u nju (hibridni pogon, potpuno električni pogon izd) ali je jeftinije platiti odvjetnike i kukati evropskim regulatornim tijelima nego odriješiti kesu malo više