Umjesto da čame na slijepim kolosijecima i čekaju da ih se pretvori u staro željezo, teretni vagoni stari od 25 do 30 godina u Radionici željezničkih vozila u Čakovcu pretvaraju se u tražene vagone za prijevoz kontejnera. Životni vijek tako im se nakon preobrazbe produžuje za još 15 do 20 godina. ŽRV je zajedno s tvrtkom Remont i proizvodnja željezničkih vozila iz Slavonskog Broda ponudio suradnju HŽ Cargu na rekonstrukciji čak 80 teretnih vagona, a ukupna vrijednost ugovorenih radova je 16,5 milijuna kuna.
- U Čakovcu će se rekonstruirati 50 vagona, a u Slavonskom Brodu 30. Put od ideje do izrade prototipa, vagona i probne vožnje bio je dug. No, sad imamo proizvod u skladu s europskim normama, i što je jako važno, proizvod koji je tražen na tržištu. Gospodarsku krizu smo shvatili i kao šansu te pokazali da domaće tvrtke mogu, hoće i znaju kako obaviti tako zahtjevan posao. Kriza je prolazna, a mi se moramo pripremiti za vrijeme koje dolazi - kaže Dražen Vidović, direktor čakovečkog RŽV-a.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture predalo je u utorak HŽ-u rješenje kojim se odobrava uporaba rekonstruiranog dvoosovinskog plato-vagona za prijevoz kontejnera, pa su od jučer u uporabi 23 rekonstruirana vagona koji će prevoziti nove terete za HŽ Cargo. Tvrtke iz Čakovca i Slavonskog Broda rekonstruirat će još 57 takvih vagona. Financiraju se iz državnog proračuna, iz sredstava za poticanje kombiniranog prijevoza. Prototip i 22 vagona, od projekta do otpremanja na prugu, rezultat su znanja i rada zaposlenika dviju tvrtki koje time stječu i dodatne reference za nastup na europskom tržištu. Domaće tržište postat će premalo kad se obnove svi vagoni, pa će se morati okrenuti zemljama u regiji.
- Osim industrijskom kolosijeka, tehnologija kombiniranog prometa jedina je mogućnost koja željezničkom teretnom prijevozu omogućuje prijevoz do vrata korisnika - kaže Zlatko Rogožar, predsjednik uprave HŽ holdinga d.o.o.
Čakovečkoj tvrtki to je drugi veliki projekt nakon izrade Ro-La vagona za prijevoz kamiona. Tvrtka je osnovana 1945. godine. Inače, rješenja je HŽ Cargu trebao uručiti najavljeni ministar Božidar Kalmeta, no u zadnji tren zamijenio ga je državni tajnik Danijel Mileta.
opet ti medjimurci.....