U HŽ Putničkom prijevozu štetu na vagonima, kojima se u Hrvatskoj prevoze izbjeglice već gotovo četiri mjeseca, procijenili na čak 9,9 milijuna kuna plus PDV. Riječ je o oštećenjima putničkih sjedala u 55 vagona za čiju je obnovu potrebno, objašnjavaju u HŽ PP-u, izmijeniti ispune sjedala i leđonaslona, izmijeniti samogasivi međusloj filca, sjedala i leđonaslone, zatim je potrebno tapecirati kompletna sjedala novom negorivom tkaninom (plišem), a u procijenjenu štetu uključeni su i pripremni te završni radovi vezani uz obnovu sjedala.
Najjeftinija ponuda
Stoga je HŽ PP krenuo u pregovarački postupak javne nabave bez prethodne objave, odnosno bez javnog natječaja. Sanaciju štete na vagonima serije B, prouzročenu prijevozom migranata, HŽ PP odlučio je povjeriti tvrtki OV-Održavanje vagona. No, na tu se odluku Državnoj komisija za kontrolu postupaka javne nabave (Dkom) žalila Tvornica željezničkih vozila (TŽV) Gredelj u stečaju. U HŽ PP-u objašnjavaju da su započeli postupak javne nabave bez prethodne objave jer je na vagonima tijekom prijevoza migranata prouzročena šteta zbog koje te vagone nije moguće uvrstiti u redovan promet.
S obzirom na to da je riječ o vagonima izuzetima iz redovnog prometa koji su HŽPP-u nužni za redovito pružanje usluge prijevoza, bilo je prijeko potrebno uslugu nabaviti u najkraćem mogućem roku, navode u HŽ PP-u. Kažu da su poziv za dostavu ponude poslali trima ovlaštenim održavateljima željezničkih vozila, s kojima HŽPP ima sklopljene ugovore za redovno održavanje željezničkih vozila, i koji su dostavili ponude. Za ponudu OV-Održavanje vagona kažu da je odabrana jer udovoljava svim uvjetima iz poziva na pregovaranje i ima najnižu cijenu od 7,194.993,92 kuna bez PDV-a. Ponuda Tehničkih servisa željezničkih vozila odbijena je s obzirom na to da ponuditelj nije dostavio potvrde o uredno ispunjenim ugovorima, a ponuda TŽV-a Gredelj u stečaju iznosila je 9,372.844,80 kuna bez PDV-a. U TŽV Gredelju u stečaju pak ne žele zasad ništa govoriti o svojoj žalbi i poručuju da do okončanja žalbenog postupka ne daju informacije u vezi s tim predmetom. TŽV Gredelj je do odlaska u stečaj bio tvrtka kći upravo HŽ Putničkog prijevoza. OV-Održavanje vagona je također tvrtka iz sustava HŽ-a, a njen je vlasnik HŽ Cargo.
Ukupan trošak 31,9 milijuna
Osim štete na vagonima, HŽ PP ima i svakodnevne troškove prijevoza migranata zbog korištenja vagona. Trošak jednog vlaka je procijenjen na 75.000 kuna, a od sredine rujna prošle godine, kad je počela migrantska kriza u Hrvatskoj pa dosad, HŽ PP je prevezao 488.698 izbjeglica u 426 izvanrednih vlakova. Ukupan dosadašnji trošak HŽ PP-a na prijevozu migranata je 31,9 milijuna kuna. Te će im troškove pokriti Ministarstvo unutarnjih poslova.
Super, i kada to obnovite, bute ih opet prevozili? Fino im dajte stočne vagone i mirna Bosma.