joško palinić

Strojovođa vlaka smrti: Žalim za poginulima, ali ja sam čista obraza

Foto: Ivana Ivanović / VLM / Pixsell
Strojovođa vlaka smrti: Žalim za poginulima, ali ja sam čista obraza
24.10.2009.
u 20:17
Joško Palinić progovorio je o željezničkoj nesreći koja se dogodila 24. srpnja kod Rudina u blizini Kaštela.
Pogledaj originalni članak

– Mislio sam da će to biti sretno putovanje, ali nije. Vlak se nekontrolirano ponašao, zaveo sam brzo kočenje, aktivirao sve kočnice, ali nije pomoglo – kroz suze je sinoć za Dnevnik HTV-a kazao Joško Palinić, strojovođa nagibnog vlaka koji je prije tri mjeseca u Rudinama izletio iz tračnica te je šestero putnika poginulo, a šezdesetak ih je lakše i teže ozlijeđeno. Nakon iskliznuća vlaka, dodao je, izašao je van te se od tog trenutka više ničega ne sjeća.

– Čista obraza mogu svakom pogledati u oči. Žao mi je tih ljudi. Njihovim obiteljima izražavam sućut – dodao je strojovođa. Dosadašnja je istraga utvrdila da je vlak skliznuo zbog masnih tračnica, polijevanih retardantom TG-300, a troje osoba odgovornih za njegovu nabavu u splitskom je pritvoru zbog toga provelo mjesec dana.

 Ni tri mjeseca nakon nesreće ne zna se je li nagibni vlak bio tehnički ispravan. Istražno povjerenstvo HŽ-a, osnovano upravo kako bi rasvijetlilo okolnosti nesreće, nije do danas pregledalo spornu olupinu vlaka deponiranu na kolodvoru u Solinu. Povjerenstvo nije ispitalo ni strojovođu Joška Palinića, dok je s kondukterom Ivicom Miškovićem obavilo razgovor. Istražiteljima je kazao da je vlak tijekom vožnje imao problema s nagibnim mehanizmom. Isti problem na vlaku primijećen je i dan uoči nesreće u Rudinama 24. srpnja. Strojovođa Mato Sekulić tada je po dolasku iz Splita u Zagreb prijavio Vuči vlakova da je tijekom tog puta elektronika signalizirala strojovođi 127 puta da smanji brzinu na 80 kilometara na sat zbog teže nepravilnosti u naginjanju sanduka te vlak prebacivala na brzo kočenje.

Strojovođa je također naveo da na vlaku jako škripe amortizeri te da mu je klimatizacijski uređaj pokvaren tako da je temperatura u vlaku bila oko 32 Celzijeva stupnja. Problemi na vlaku riješeni su njegovim resetiranjem te je iz Zagreba nastavio put u Bjelovar, a drugi je dan poslan u Split gdje nije stigao. ()

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

OB
-obrisani-
08:25 25.10.2009.

Opet ista prica, pederi koji vladaju optuzise nevina covjeka koji je samo posteno (za crkavicu) radio svoj poso! Naj vaznije je da pravi krivci ne stradaju, jer oni su bogovi, nedodirljivi i imaju debele veze sa vladajucim strukrurama!

PI
piranha2
00:18 25.10.2009.

stvarno pretjerujete,a mene bi zanimalo koliko je uprava hža-a platila kondukeru da blebeće gluposti

OB
-obrisani-
08:29 25.10.2009.

Ovdje je odavno stvar jasna, ali nitko očito ne uključuje svoj mozak koji očito služi samo da kiša ne pada u želudac. Jedno je kupovina, mito i nabava retardanta sumnjivog porijekla i to je nevezan slučaj. Drugo je izrađivanje mlaznica koje špricaju cijelom širinom, a nemaju dio koji bi spriječio špricanje po tračnicama tako da smjesa kakva god ona bila samo ostaje na pragovima. Treće je tko je zaposlio onoga da to radi , a nije zaposlenik HŽ-a niti je vanjski suradnik. Četvrto je radnici koji su špricali smjesu a vidjeli su da tekućina ide i po tračnicama. Ne znam koliko moraš biti glup da ako piše da je to protiv korova, da zamisliš da korov raste na željezu ili recimo da ideš farbati vrata, a usput špricaš i po staklima, kvakama i okolo. Krivac je onaj tko je radio mlaznice i radnici koji su nanosili smjesu.