Obavezne su maske u svim zatvorenim prostorima, pa čak i kafićima te restoranima, ali u nekim situacijama i na otvorenom. Mjere su to koje Nacionalni stožer civilne zaštite najavljuje za zimu, a detaljno ih je objasnio ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo Krunoslav Capak. – Nošenje maski pokazalo se kao korisno i bit će uvedeno i za zatvorene prostore, ali i otvorena mjesta na kojima je nemoguće izbjeći kontakt, poput autobusnih i tramvajskih stajališta – najavio je Capak naglasivši kako će navedene mjere prvo biti izdane u formi preporuke.
Određivanje gdje se i u kojim situacijama moraju nositi maske mjera je koja je gotovo uvijek na stolu prilikom pooštravanja ili relaksiranja mjera pa je tako i sada slučaj, a iz Stožera ističu kako se intenzivno o nošenju maski u kafićima i restoranima razgovara s ugostiteljima te kažu kako novu mjeru i oni podržavaju. A kako bi nošenje maske primjerice za vrijeme večere u restoranu izgledalo, kazao nam je Branko Kolarić, epidemiolog s “Andrije Štampara”.
Video: Krunoslav Capak o maskama
Pregovori s ugostiteljima
– Inzistiralo bi se na tome da se maska nosi prilikom ulaska u restoran i izlaska iz njega te prilikom svakog udaljavanja od stola. No naravno da se maska ne bi nosila za stolom dok se konzumira hrana ili piće – kaže Kolarić. Koliko je nošenje maski važno, potvrdio je i ministar zdravstva Vili Beroš te dodao kako će se, ovisno o epidemiološkoj situaciji, sugerirati nošenje maski i u drugim okolnostima. – Najpouzdaniji je način zaustavljanja širenja koronavirusa održavanje fizičke distance, ali postoje okolnosti kada distancu nije moguće održavati. Tada je maska izrazito važna. Ona šalje poruku da smo odgovorni, prvenstveno prema drugima – rekao je Beroš te dodao kako su i mnoge druge mjere “na tapeti” te kako će aktivirati kada bude potrebno. Na nove mjere u Zagrebu koje bi mogao donijeti tamošnji lokalni stožer osvrnuo se pak Zvonimir Šostar, ravnatelj Nastavnog zavoda za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar”. – Situacija u Zagrebu je i dalje, s obzirom na broj stanovnika i gustoću naseljenosti, itekako pod kontrolom. Stoga u ovom trenutku ne vidimo potrebu za novim mjerama, ali zato smo predstavili prvu preventivnu kampanju u Hrvatskoj, ali i u regiji – zaključio je Šostar.
U NZZJZ „Dr. Andrija Štampar“ jučer je, naime, predstavljena javnozdravstvena kampanja “Borci protiv koronavirusa” u sklopu koje su šareni plakati i digitalni ekrani postavljeni diljem Zagreba, točnije na 200 velikih plakata i 25 ekrana u čekaonicama zdravstvenih ustanova, na gotovo 100 plakata u poslovnim zgradama te 300 u vrtićima, školama i fakultetima, ali i 1000 plakata u javnom prijevozu. Na njima pritom stoji poruka kako ste “i vi borci protiv koronavirusa ako – nosite masku za lice, redovito perete ruke, držite fizički razmak od 2 metra!”.
– Važno je ljude osvijestiti i kontinuirano ih podsjećati na to kako se trebaju ponašati da bismo imali što manje pozitivnih i kako bi zdravstveni sustav što bolje funkcionirao. Cilj je da ne preopterećujemo sustav te da, u konačnici, spašavamo živote. Prešli smo brojku od 300 umrlih od koronavirusa u Hrvatskoj, no kada nekome umre netko blizak, za njega je to smrtnost od sto posto – rekao je Šostar te poručio kako će kampanja, prema procjenama, s više od 1650 plakatnih mjesta obuhvatiti oko 860 tisuća ljudi.
“Štampar bi bio ponosan”
Kampanju je na konferenciji podržao i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić koji je istaknuo kako bi uvijek prvi izbor trebale biti prevencija i edukacija umjesto represije. – Veliki Andrija Štampar bio bi ponosan na ovu ideju. Sve treba tu i tamo podsjetiti na mjere. I ja sam jednom slučajno ušao u trgovinu bez maske i djelatnica me odmah upozorila, a ja sam joj zahvalio. Tako treba biti! – opisao je Bandić te najavio i tiskanje dodatnih 13.000 letaka za ugostiteljske objekte. Kampanju je podržalo i Ministarstvo zdravstva čiji je državni tajnik Silvio Bašić jučer izjavio da ljude treba iznova podsjećati na to da koronavirus “ne napada samo starije već i mlade, zdrave i sportaše”. – Šestomjesečna kampanja stoji nešto više od 500 tisuća kuna, no njezina objektivna vrijednost viša je od dva milijuna kuna. Mnoge su naše tvrtke osviještene i žele pomoći u ovoj situaciji pa pokrivaju praktički isključivo svoje troškove – objasnio je Šostar.
Vi niste normalni!!!!Vi ste totalno poludjeli!!!!Ljudi kad ćete više na noge?!!