Potrebna dogradnja trećeg traka na dionici Zagreb – Karlovac tema je o kojoj se godinama priča, prvi korak da se ta ideja stručno razmotri započela je prije dvije godine izradom Masterplana za razvoj prometne infrastrukture na toj relaciji, a unutar Masterplana je i predložena izrada studije izvodljivosti koja bi trebala biti gotova sljedeće godine i pokazati ima li potrebe ići u proširenje autoceste od Zagreba do Karlovca.
Ako studija i pokaže da potrebe za širenjem ima, početak radova očekuje se tek nakon 2020. godine, kaže direktor tvrtke Autocesta Rijeka – Zagreb Josip Šala. Predstavnici ARZ su zajedno s konzultantima javno predstavili Masterplan u kojem su se identificirali glavni problemi na dijelu autoceste od Zagreba do Karlovca, a upućuju na to da postojeća infrastruktura utječe na smanjuje protočnost prometa, stvaranje uskog grla te nepovoljno utječe na dostupnost i razvoj javnog prijevoza, turizam i gospodarstva. Pa zato treba ići u smjeru poboljšanja usluge, sigurnosti cestovnog prometa, povezanosti kontinentalne i jadranske Hrvatske te povećanje regionalne i lokalne dostupnosti i mobilnosti.
Izrada projekta koštala je 1,9 milijuna kuna, a 85 posto financirano je iz sredstava EU, tj. Fonda za regionalni razvoj kroz operativni program Promet od 2007. – 2013. godine. Ako bi se išlo i na izradu šesterotračne autoceste između Zagreba i Karlovca, također bi se koristila sredstva iz fondova EU, po mogućnosti opet u najvećem mogućem iznosu od 85 posto vrijednosti projekta. Ta dionica autoceste dugačka je 39 kilometara, dnevni promet na njoj je oko 30.000 vozila, a u vrijeme turističke sezone gotovo i dvostruko više. Taj dio autoceste je i najzagušeniji u zemlji, zbog čega i treba pronaći najbolje rješenje.
Studija kažete, ha ha ha.. Isto kao ona studija koja kaže da je Pelješki most isplativ!? Priznajte fino da je projekt politički i za odredjene firme, pa cemo svi mirnije spavati..