Prekršajni sud u Zagrebu odbio je optužni prijedlog koji je protiv Ubera podnijela inspekcija cestovnog prometa Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Na Prekršajnom sudu kazali su da je njihova odluka u tom slučaju nepravomoćna i da Ministarstvo ima pravo žalbe, o kojoj će odlučivati Visoki prekršajni sud. Što se tiče razloga zbog kojih je optužni prijedlog protiv Ubera odbijen, na sudu su nam kazali da o tome ne mogu govoriti jer je odluka nepravoćna, no otkrili su da se ona odnosi na članak 161. stavak 5 točku 2 Prekršajnog zakona, a u kojima se navodi da će ispitujući optužni prijedlog sud donijeti presudu kojom se optužba odbija ako postoje okolnosti koje isključuju prekršajni progon.
Nelegalno poslovanje
U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture jučer nisu htjeli komentirati odluku Prekršajnog suda uz obrazloženje da je još nisu primili. Ni u Uberu nisu htjeli komentirati tu nepravomoćnu presudu.
Inspekcija cestovnog prometa Prekršajnom sudu u Zagrebu uputila je optužni prijedlog protiv tvrtki Uber Croatia d.o.o. i Uber International Holding BV, 21. srpnja ove godine, sa zahtjevom da se zabrani aplikacija Uber za naručivanje prijevoza u Hrvatskoj. U Ministarstvu prometa su, naime, zaključili već odavno da partneri vozači Ubera u Hrvatskoj posluju nelegalno jer obavljaju usluge taksija iako za to nemaju potrebne licencije i dozvole, što je propisano Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu. No u Uberu, barem zasad, što se tiče odluke Prekršajnog suda, mogu biti mirni te i dalje u Hrvatskoj raditi po svome. Ministarstvo je u međuvremenu pokrenulo izradu novog zakona o cestovnom prometu koji bi trebao liberalizirati tržište usluga taksija i time dati priliku i Uberu da legalizira svoje poslovanje u Hrvatskoj. U međuvremenu je Ministarstvo, koje je pod velikim pritiscima taksista, htjelo zabraniti rad te aplikacije kod nas.
Novi prijedlog zakona uskoro bi trebao krenuti u javno savjetovanje, a prema dosad dostupnim informacijama, prijedlog će biti da se poveća broj dozvola za taksi i ublaže uvjeti za dobivanje licencija za taksi. Pritom, Uber ne bi imao poseban status. O novom zakonu u cestovnom prijevozu razgovaralo se jučer i na okruglom stolu “Taksi budućnosti” koji je na Sveučilištu u Zagrebu organizirala Europska udruga studenata prava (ELSA Zagreb). Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksi-prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, kazao je da se nada da će novi zakon što prije stupiti na snagu i da će se provoditi prema svima jednako, za razliku od postojećeg, odnosno da će i Uber raditi u skladu s tim zakonom.
Nekvalitetan javni prijevoz
Marko Ševrović, profesor na Fakultetu prometnih znanosti, istaknuo je da je postojeći zakon izrazito liberalan jer daje mogućnost jedinicama lokalne samouprave da rade što hoće. Tako mogu izdati koliko žele dozvola za taksije, ali i propisati ograničenja. Ševrović je kazao i da je javni prijevoz u Europi regulirana djelatnost i da mora tako ostati jer u SAD-u, gdje ta djelatnost nije regulirana, imaju nekvalitetan javni prijevoz. Prema njegovu mišljenju, treba postojati ograničeni broj dozvola kako bi taksisti mogli poslovati i kad je povećana i kad je smanjena potražnja za njihovim uslugama.
– Novi bi zakon trebao imati i mrkvu i batinu te omogućiti taksistima da pružaju kvalitetnu uslugu, ali imati i mehanizme da ih se kazni ako to ne čine – poručio je Ševrović. Petar Dragić, predstavnik taksista pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, poručio je da je kontrola sigurnosti taksista na prvome mjestu i da bi pojednostavljena procedura za dobivanje dozvola i manji nameti doveli i do nižih cijena usluga taksija. Predstavnici Ubera pak nisu sudjelovali na jučerašnjem okruglom stolu.
Netko je opet bio na razgovoru u Buzinu.Bilo je opet po ušima.Hehehe.