Predstavnici Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, Radio Taxija, Eko taxija, Udruženja taksi obrtnika Dubrovnik, Udruge za promicanje auto taksi prijevoza – Radio Taksi Split i Udruge VG Taxi danas su u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture predali više od 5000 primjeraka svojih primjedbi i prijedloga na nacrt prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
Primjedbe i prijedlozi rezultat su dugogodišnjeg iskustva, stručnih mišljenja i svih dosadašnjih napora u dvogodišnjoj borbi za osiguravanje jednakih uvjeta za pružanje usluga autotaksi prijevoza u Hrvatskoj te prevencije potencijalnih štetnih posljedica po hrvatski promet i turizam pogodovanjem stranoj tvrtki, priopćili su taksisti.
Taksisti tvrde da su time pokazali kako njihove stavove podupire i struka i kako je posebno važno da se ovim nacrtom prijedloga gradovima oduzima mogućnost kreiranja prometne politike koja pogoduje mjesnom turizmu, životu i javnom prijevozu. Postavlja se pitanje – zašto i u čijem interesu?
Naglasili su kako već dvije godine pokušavaju na sve načine ukazati da tvrtka Uber krši zakone, neke presude su to već i potvrdile, ali kako kažu, umjesto kazne, Vlada im je odlučila pokloniti zakon po njihovoj mjeri, a na štetu građana, prije svega njihove sigurnosti.
„Ne možemo i nećemo prešutjeti da hrvatska Vlada pogoduje stranoj tvrtki tako što ne provodi postojeće zakone umjesto da zaštiti domaće taksiste i sigurnost građana. Neki dan smo svjedočili apsolutnom presedanu – Europski sud pravde presudio je da je Uber transportna kompanija, a ne digitalni servis. Pitam naše političare – hoćemo li mi stvarno ići protiv presude Europskog suda, protiv pravde?“, poručio je Božo Miletić.
Pogledajte galeriju: Taksisti blokirali promet u Vukovarskoj
Miletić je još jednom podsjetio na doprinos obrtnika i malih poduzetnika hrvatskom gospodarstvu.
„Ovo je zadnja prilika da se spase taksisti, njihova egzistencija i obitelji, ali i funkcionalnost i sigurnost prometa, odnosno javnog prijevoza. Taksisti cijelo vrijeme poštuju sve zakone, plaćaju poreze, davanja, dozvole, licencije, što čini svotu od 150 milijuna kuna godišnje u državnom proračunu. Inzistiramo da se nacrt prijedloga zakona izmjeni, u najboljem interesu svih građana, taksista i države. Tražimo da Vlada i političari napokon krenu štiti interes nas obrtnika i malih poduzetnika jer ih desetljećima financiramo mi, a ne američki Uber registriran u Nizozemskoj.“, poručio je Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.
Ubrzo je stigla reakcija iz Ubera:
“Načini na koje se ljudi kreću gradom mijenjaju se diljem svijeta zato pozdravljamo da je vlast prepoznala potrebu za regulativom koja će koristiti hrvatskim građanima, gradovima i gospodarstvu.
Uvođenje elektroničke aplikacije kao alternative zastarjelom taksimetru te prepoznavanje učinkovitosti GPS-a bitan je korak prema digitalnoj transformaciji hrvatskog društva jer pokazuje da razvoj slijedi smjernice Europske komisije i najbolje regulatorne prakse iz država EU-a.
Iako novim zakonom nije prihvaćen naš prijedlog, koji je u skladu s preporukama Europske komisije, smatramo da će reforma donijeti brojne dobrobiti hrvatskim građanima poput mogućnosti zapošljavanja, veći izbor na tržištu za korisnike usluga prijevoza, nižim cijenama i boljom kvalitetom.
Ovim putem, pozivamo sve građane da obave svoje demokratsko pravo te da putem sustava e-Savjetovanje komentiraju prijedlog zakona koji nastoji liberalizirati tržište autotaksi prijevoza.”
Gospodja podpredsjednica vlade pokusava svoju nesposobnost da otvori nova radna mjesta rjesiti na nacin da izbrise 3000 obrtnika iz registra,i to unatoc svim prometnim studijama i zdravom razumu zanemarujuci sigurnost samih korisnika. Kupuje se naklonost gradjana floskulama da ce svi moci vozit taxi,onda ti isti gradjani podrzavaju bezakonje,nepotizam,mito i korupciju a sutra kad se njih dirne zazivat ce pravnu drzavu. Ovakvo pogodovanje stranoj tvrtki koja radi nezakonito 2g u hr nije vidjeno u EU. Zamislite situaciju kada se ljeti nekoliko tisuca vozila uputi u dubrovnik ili pag,ili kada stara osoba zatreba hitan prijevoz u kbc ..dali ce oni aplikacijom zvat taxi?? Zanimljivo da strana tvrtka poslujuci nezakonito 2g.nije jedne lipe uplatila u hr proracun ali je zato poznata po izdasnom "lobiranju". Vjerodostojno nema sta