Nedavno je Uber dobio sudski pravorijek da nisu samo aplikacija, nego pružatelj prijevozničkih usluga, no ova tvrtka ima i B plan. I to već duže vrijeme, dovoljno da im usputni biznis ponegdje preraste osnovni. Još od 2014. kad je s tim krenuo u Los Angelesu, Uber se u brojnim gradovima u svijetu bavi dostavom hrane i taj im je posao po prihodima već sad premašio prijevoznički u 19 gradova u Europi, primjerice, u Milanu, Madridu i Grenobleu, prenosi Business Insider.
Ključna ponuda restorana
Toussaint Wattinne, generalni direktor Uber Eatsova ureda u Londonu, tvrdi da je njihova dostava jedan od najbrže rastućih servisa dostave hrane na svijetu, ako ne i najbrže rastući. Zasad postoji u 30 zemalja, a očekuje da će im broj zaposlenih u 2018. rasti 50 posto.
– Kad objašnjavamo naš rast i pokušavamo unaprijediti servis, prva stvar koja igra veliku ulogu je izbor restorana čiju ćemo hranu dostavljati – komentira Wattinne.
VIDEO: Priprema auta za zimu
Jedno od najjačih tržišta im je britansko, gdje su prisutni u 40 gradova i umreženi s više od 8000 restorana, među kojima su McDonalds, Duck&Waffle, Pret i Prezzo.
– To što smo sposobni ponuditi ove restorane je ključni faktor da ljudi, ne samo “skinu” aplikaciju i testiraju ju, nego ju i učestalije koriste. Kako povećavamo ponudu, vidimo da i korištenje raste – kaže Wattinne te dodaje da je druga bitna okolnost brzina i pouzdanost dostave, a tu im na ruku ide logistika koju već imaju na raspolaganju i tehnologija na koju se mogu osloniti te im je, primjerice, vrijeme dostave na većinu lokacija u Londonu kraće od 25 minuta, što im je među najboljim rezultatima uopće. Prema procjeni Financial Timesa, prihodi Uber Eatsa bi u ovoj godini mogli doći do tri milijarde dolara. Spominje se prihod između 700 i 870 milijuna dolara u drugom kvartalu, u kojem je ukupan prihod Ubera iznosio 8,7 milijardi dolara.
Ne zanimaju ih kuhinje
Neki analitičari postavljaju pitanje profitabilnosti s obzirom na niske marže koje imaju, ali čelnik Uber Eatsa ne želi detaljnije govoriti o financijskom stanju, osim da je zdravo i vrlo obećavajuće. Ne otkriva ni podatke o broju dostavljenih jela po danu ili prosječnoj vrijednosti narudžbe, no poznato je da su dostavljači plaćeni oko 4,5 funte (oko 40 kuna) po narudžbi.
– Kad razmišljamo o marži, moramo ju gledati i iz svih kutova: dostavljača, restorana i platforme, jer je to jedini način dugoročnog poslovanja. Ono što vidimo je vrlo snažan potencijal na mnogim tržištima, a primjer Velike Britanije pokazuje da je model zdrav: postoji prostor za sve tri uključene strane da ostvare razumne i sasvim pristojne marže – tvrdi Wattinne. Kako bi osigurali lojalnost korisnika, ne isključuje uvođenje pretplatničkog modela koji bi omogućio besplatne dostave, pristup većem broju restorana i posebnim jelovnicima, što je nedavno predstavila konkurencija iz Deliverooa. No nemaju ih namjeru slijediti u otvaranju vlastitih kuhinja.
– Mi smo tehnološka tvrtka i ono što znamo isporučiti su tehnologija, logistika i infrastruktura – poručio je šef dostavljačkog biznisa.
.....svi smo mi Uber....UberSabor....UberBozic...UberTamponi....UberCola....UberSeks....UberBandic....UberPlenki...AllUber.......sve ce biti Uber ....a mi ce mo i dalje khenjati sa komentatima....