Cijelu noć od ponedjeljka na utorak nastavljen je rad oko olupine broda Concordia. Tri remorkera, tri tornja, odnosno velike bite, na kopnu, više sidra i čeličnih sajli drži olupinu bivšeg kruzera Concordia na 30 metara od otoka Giglija gdje je pomaknuta u ponedjeljak nakon dvije i pol godine od brodoloma. Sigurnosti se pridaje izuzetna pažnja. Privatne kompanije rade na nevjerojatnoj, nikad dosad provedenoj operaciji spašavanja nekog broda, ali talijanska država preko civilne zaštite i svojih agencija prati svaki korak stručnjaka u spašavanju kako ne bi došlo do ekološke katastrofe.
Danas je započela još jedna osjetljiva faza operacije. Olupinu broda treba izdignuti iz mora za još oko 14 metara kako bi bila spremna za tegljenje do rezališta. No prethodno treba sve učvrstiti. Teški lanci moraju biti zategnuti, svaki na svojem mjestu, a što se kontrolira podmorskim robot kamerama. Koliko su lanci teški dovoljno je kazati kako je jedna karika teška 140 kg. Učvršćuju i balansiraju se četiri takva teška lanca i šest čeličnih sajli. Danas je bilo mnogo posla i za ronioce.
- Nakon što će biti sve provjereno, počet ćemo spuštati željezne sanduke na onoj strani boka broda koja je prema otoku Gigliju kako bismo ih izravnali s onima na drugoj strani boka, a onda ćemo u njih ubacivati zrak i iz njih ispuštati vodu“, kazao je projektant operacije inž. Franco Porcellacchia. Glavni šef operacije Nick Sloane nam je kazao kako će biti potrebno najmanje 48 do tri dana za njihovo punjenje zrakom. Potrebno je, naime, polako izvlačiti brod iz mora. Sada je oko 34 metra pod morem. Bit će izvučen za oko 14 metara, odnosno do treće od jedanaest paluba. Pod morem će ostati oko 18 metara, odnosno 10 metara više od brodskog normalnog gaza.
Tegljenje prema rezalištu u luci Genovi će započeti najvjerojatnije u ponedjeljak 21. srpnja. Golema olupina broda sa sanducima na bokovima bit će vučena sa dva remorkera ispred i dva odograta broda. Cijeli konvoj će ploviti brzinom od oko dva čvora, dvije milje na sat. Od 32 poginule osobe u brodolomu 13. siječnja 2012., nedostaje još jedno tijelo. Za njime će se tragati i u moru, nakon što brod bude otegljen, te u njegovoj utrobi kada bude rezan. Navodno će njegovo rastavljanje trajati 22 mjeseca. No, tko zarađuje od takvog spašavanja broda, odnosno kako je podijeljena torta od 1,5 milijardi eura koliko košta cijela operacija spašavanja. Više od 60 posto ide talijanskim tvrtkama koje sudjeluju u operaciji, zatim američkim i drugima.
Gradonačelnik Giglija, Sergio Ortelli, kaže kako su hotelijeri i ugostitelji na otoku izgubili zbog toga što turisti nisu dolazili na odmor pokraj olupine broda. Razgovarali smo s nekim ugostiteljima, koji su nam rekli kako je točno da je ljeti bilo manje turista, ali imali su posla cijelu godinu zahvaljujući djelatnicima koji su radili na Concordiji. Umjesto četiri mjeseca, radili su cijelu godinu. Istina i troškovi su bili veći, ali kada se sve oduzme i zbroji možda su negdje na svome. Pitanje je i bi li bilo više turista i s obzirom na krizu. Za koji dan Giglio će ostati bez svoje olupine.
Zar je odlazak u rezalište spašavanje?