Brod Concordia počeo je ponovno plutati. Istina uz pomoć željeznih sanduka koji su pričvršćeni na bokovima broda, kazao je čelnik projekta inženjer Franco Porcellacchia na današnjoj konferenciji za novinare na kojoj operacijskim tim, predstavnici brodara Costa Crociere i talijanske vlade obavještavaju medije o jedinstvenoj operaciji spašavanja broda koji se prije 31 mjesec nasukao na greben otoka Giglija u Tirenskom moru. Takva operacija spašavanja nije nikada provedena. Brod Concordia podignut je na oko dva metra od platforme na kojoj je bio položen kako ne bi odskliznuo na morsko dno. Zatim je udaljen na oko 30 metara od obale od grebena.
To je trenutak, odnosno položaj, nakon kojeg nema povratka. Moglo bi se kazati i kritičan položaj. Više nema povratka nazad na platformu, premda je i to teoretski moguće u slučaju nečega nepredviđenog, ali je do sada, ovog prvog dana druge faze spašavanja broda, sve proteklo prema onome što se očekivalo i testiralo. Delegirani upravitelj brodara Costa Crociere, Michael Thamm, rekao je kako cijela operacija odstranjivanja broda Concordije od Giglija i njegovo prebacivanje u Genovu, kompaniju će koštati oko 1,5 milijardi eura. Danas je započela pretposljednja faza pripreme broda Concordia za njegovo posljednje krstarenje, do rezališta u Genovi. Jutros u 6 sati Nick Sloane, redatelj cijele operacije koji je vodio i operaciju uspravljanja broda Concordia u rujnu prošle godine nakon što je u siječnju 2012. udario o greben kod otoka Giglija i naslonio se na nj, dao je znak početka izdizanja iz mora golemog broda. Brod je trebalo dovesti u status plutanja. Ova faza operacije nazvana je „refloating“, ponovno plutanje, kako bi se došlo do sljedeće faze, odnosno tegljenja do rezališta. Brod se do jutros nalazio uronut u more i naslonjen na podmorsku platformu, koja je izgrađena kako bi se spriječilo njegovo klizanje prema dnu mora. Oko njega postavljeno je 36 sanduka u kojima se nalazila voda. Polako se u njih ubacuje zrak i zbacuje voda kako bi se dovelo brod do faze plutanja. Sanduci na boku prema otoku su viši od onih postavljenih na boku broda okrenutom prema moru. Kako se brod uzdizao od platforme, tako su sanduci spuštani. Na koncu ove druge faze brod bi trebao biti uzdignut za oko 14 metara.
Taj dio operacije trajat će oko šest dana, a onda, vjerojatno u ponedjeljak 21. srpnja će remorkeri polako otegliti brod u rezalište u Genovu. Dvije i pol godine nakon nesreće u kojoj su poginule 32 osobe, Concordia će napustiti otok Giglio. U spašavanju broda, odnosno operacijama njegove pripreme za tegljenje, poginuo je jedan djelatnik, tako da se može govoriti o 33 osobe koje je brod Concordia usmrtio. Sve detalje ove jedinstvene operacije objasnio je novinarima, koji su ponovno stigli na Giglio izvještavati za medije cijeloga svijeta, inženjer Franco Porcellacchia, koji je istaknuo kako se stalno posebna pozornost polaže zaštiti okolice, odnosno sigurnosti.
Naime, u utrobi broda još se nalazi otpadna voda koja se stalno drži pod prismotrom. Brazda na boku broda od oko 70 metara koju je načinio greben nije zatvorena, ali ne postoji opasnost od izlijevanja kroz nju otpadne vode niti postoji opasnost od mogućeg ulaska mora kroz nju, jer je sve poduzeto kako se tako što ne bi dogodilo, objasnio nam je Porcellacchia. Premda je bilo rezališta u ostalim lukama izvan Italije koja su ponudili nižu cijenu za rastavljanje Concordije, ipak je izabrana Genova kako bi se, na neki način, naplatom za tu operaciju naplatila i šteta koja je nanesena Italiji, a posebno otoku Gigliju, brodolomom.
>> Počinje operacija 'izvlačenja' Costa Concordie