Europarlamentarac

Tonino Picula EK: Treba izjednačiti trajanje garancije na dvije godine za sve zemlje EU

Foto: Nel Pavletić/Pixsell
Tonino Picula EK: Treba izjednačiti trajanje garancije na dvije godine za sve zemlje EU
24.06.2015.
u 15:38
''Koje mjere planirate poduzeti kako bi osigurali potpunu primjenu Direktive kojom je propisano minimalno dvogodišnje trajanje garantnog lista za proizvode i kako bi se ona primjenjivala na jedinstvenom EU tržištu bez razlike među zemljama članicama?'', glasi pitanje koje je Picula poslao Europskoj komisiji
Pogledaj originalni članak

U cijeloj Europskoj uniji vrijedi rok od minimalno 2 godine trajanja garancije, u kojem se potrošači mogu pozvati na odgovornost za materijalne nedostatke kupljenog proizvoda, bilo da proizvode kupujemo u trgovini ili on-line. Međutim, budući da određeni proizvođači krše propise zbog čega najviše stradavaju potrošači, zastupnik u Europskom parlamentu Tonino Picula poslao je pitanje Europskoj komisiji, priopćio je njegov Ured.

- Sami proizvođači najčešće ne poštuju obvezu o dvogodišnjoj garanciji, dolazi do prebacivanja odgovornosti između proizvođača i prodavača a pritom su potrošači oni koji ispaštaju zbog takve situacije. Na nama je da potrošače zaštitimo i omogućimo im ravnopravnost na zajedničkom tržištu- istaknuo je Picula koji je nakon brojnih upita građana koje je njegov ured dobio, Komisiji uputio pitanje koje glasi: ''Koje mjere planirate poduzeti kako bi osigurali potpunu primjenu Direktive kojom je propisano minimalno dvogodišnje trajanje garantnog lista za proizvode i kako bi se ona primjenjivala na jedinstvenom EU tržištu bez razlike među zemljama članicama?''

Postoje slučajevi kada isti proizvođač nudi različite rokove trajanja garancije na iste proizvode, ovisno u kojoj zemlji članici se prodaju – pa tako primjerice na računalo kupljeno u Italiji imate garanciju dvije godine a za isto takvo kupljeno u Hrvatskoj, događa se da garantni list traje samo godinu dana, ponekad uz mogućnost nadoplate produženja trajanja na dvije ili više godina - navodi Picula. 

- Trebamo osvijestiti potrošače kako bi znali da im se krše prava - poručio je hrvatski europarlamentarac koji smatra da potrošače ''također treba podsjetiti da u slučaju kvara proizvoda pod garancijom, unutar garantnog roka mogu osim popravka zatražiti i drugi zamjenski proizvod, nižu cijenu ali i povrat novca''.

>> Usvojeni svi Piculini amandmani na izvješće o TTIP-u

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Hrvatskištit
Hrvatskištit
14:47 27.06.2015.

Gospodine Picula mi u Hrvatskoj imamo kolektivni problem,naime vlada nam je roba sa greškom.Kome bi se mogli obratiti za pomoć ili moramo čekati izbore da maknemo ovu nesposobnu vladu i šefa Milanoviča?