Tvrtka Jelić - inženjering osmislila je tunelske mostove koji bi se slagali poput lego kockica. Bili bi postavljeni u moru na dubini od oko 20 metara pa ne bi ugrožavali brodski promet, a ne bi se ukopavali na morsko dno. Projekt nazvan Jadranski tunelski mostovi, predstavljen je u utorak u Splitsko-dalmatinskoj županiji zainteresiranim gradonačelnicima i općinskim načelnicima.
-Ti tuneli ne leže na morskom dnu već na nekakvim osloncima da bi se što manje ugrožavao život u podmorju. Takvi tuneli se već grade po svijetu stotinu i više godina. Za projekt bi trebalo oko godinu dana kada bi političari trebali pronaći investitore pa ćemo za jedno tri godine na otoke ići automobilima ili pješice kroz tunele - rekao je Boženko Jelić.
Takvim bi se tunelskim mostovima Brač, Šolta, Hvar i Drvenik mogli povezati sa Splitom, ali i međusobno, a najzanimljivije od svega, čini se ideja da se upravo tako riješi problem Pelješkoga mosta, odnosno kopno poveže s poluotokom Pelješcem i cestovno zaobiđe bosanskohercegovački Neum. Ovakav način povezivanja Komarne s Pelješcem stajao bi prema izračunima Jelić inženjeringa 600 milijuna kuna, višestruko jeftinije od Pelješkog mosta koji je procijenjen na dvije milijarde kuna.
Projekt tunelskih mostova podržao je splitsko-dalmatinski župan Ante Sanader.
-Ovo je strateški projekt i o njemu moramo razgovarati s članovima Vlade.Ako ga prihvati, onda će vjerojatno dogovarati financiranje s europskim fondovima - rekao je Sanader kojemu se ideja iznimno svidjela.
Riječ je o projektu koji bi preporodio naše otoke.
>> Hajdaš Dončić: Početak gradnje pelješkog mosta najranije 2014.
Možda u startu jeftinije, ali šta je s održavanjem, koli je vijek trajanja itd. Ovo je sampo ideja kontra započetog mosta