Turskih Airlines je ovaj tjedan uspostavio redovnu liniju Istanbul – Dubrovnik, a povodom tog događaja u istupima za hrvatske medije direktor ljudskih resursa te aviokompanije Abdülkerim Çay je izjavio da je Turkish zainteresiran za privatizaciju Croatia Airlinesa. Hrvatska nacionalna aviokompanija se kao meta turske nacionalne aviokompanije spominjala i za nedavnog posjeta Hrvatskoj turskog predsjednika Recepa Erdogana. Turkish se tako u hrvatskoj javnosti predstavlja kao ozbiljni kandidat za ulazak u CA, a koja je ovih dana maknuta s liste strateških državnih poduzeća. No riječi o interesu Turkisha za CA ne prate konkretna djela. Kako doznajemo dosad nije bilo nikakvog razgovora predstavnika turske aviokompanije s hrvatskom Vladom. Usto, u hrvatskoj Vladi ni ne planiraju tako skoru privatizaciju CA iako su svjesni da je nužan ulazak strateškog partnera u kompaniju. Od privatizacije CA država pri tome ne bi vjerojatno dobila ništa jer bi ulazak strateškog parnera značilo njegovo ulaganje u kompaniju Turkish s obzirom da dolazi izvan EU može postati vlasnikom najviše 49 posto dionica hrvatskog avioprijevoznika
Svi naši sugovornici iz avioindustrije u Hrvatskoj su vrlo skeptički oko izjava iz Turskisha da su zainteresirani za CA. Kažu da su te izjave više promocija te aviokompanije na hrvatskom tržištu povodom otvaranja linije za Dubrovnik i nedavnog posjeta Erdogana nego što su realne.
Koliko je Turkish zbilja zainteresiran za CA svjedoči i anketa koju je IFC-a, fond Svjetske banke kojeg je angažirala bivša vlada, proveo među svjetskim aviokompanija o njihovom interesu za CA. Na prvi upit IFC-a Turskih je odgovorio da je zainteresiran za CA no sve je stalo na tome, kaže nam jedan od sugovornika.
CA u biti Turkishu nije potrebna, a ni hrvatska aviokompanija ne bi profitirala od Turaka kao strateških partnera. Turkish je naime svoj hub ( čvorište) u Istanbulu već povezao sa gotovo svim zračnim lukama u regiji, a ima i razgranatu mrežu linija prema ostatku Europe. Tako da mu, smatraju stručnjaci, nije u interesu da širi mrežu linija CA u regiji. Vrlo teško je za očekivati da bi se Turskih odrekao nekih linija u korist CA, upozoravaju naši sugovornici. CA i hrvatski aeorodromi bi Turcima služili samo kao feeder ( punjač) za njihovo čvorište u Istanbulu. Turkish već sad ima dva leta dnevno iz Zagreba za Istanbul i to uglavnom za punjenje svojih daljnih letova s aeorodroma Ataturk. Ta aviokompanija ima mrežu od 288 linija po cijelom svijetu i sigurno neće preko Zagreba letjeti za treće destinacije. Turci su imali već jedan pokušaj kupnje aviokompanije u regiji, bili su kratko vrijeme strateški partner BH Airlinesa, no povukli su se iz tog projekta.
Za CA bi, kažu naši sugovornici, bilo najbolje da je kupi neka avikompanija izvan Europe, kao što je Etihad Airways iz Ujedinjenih Arapskih Emirata ušao u bivši JAT i stvorio Air Serbiju. Tada bi i Zagreb mogao postati čvorište kao što je to uz pomoć Etihada i Air Serbije postao Beograd. Air Serbija je sa strateškim partnerom povećala floru, uvela nove linije, a sljedeći mjesec kreće i sa transatlanskim letovima Beograd- New York. U slučaju CA najizvjesniji je pak scenarij, kažu dobro upućeni, da će postati regionalna aviokompanija njemačke Lufthanse.