osnovana je 1992. godine

Turiste su privlačili i za rata, s nama su već 30 godina

Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Dubrovnik: Turisti iz Južne Koreje u razgledavanju grada
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Dubrovnik: Turisti iz Južne Koreje u razgledavanju grada
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Šibenik: Uručene nagrade na Danima hrvatskog turizma
30.11.2022.
u 21:35
Hrvatska turistička zajednica osnovana je 1992. godine. U budućnosti zemlju misle jačati kao sigurnu destinaciju održivog turizma
Pogledaj originalni članak

Ratne godine, dijelovi zemlje okupirani, na odmor dolazi tek nešto turista iz najbližeg susjedstva, neizvjesnost je velika, Hrvatska ima Ministarstvo turizma, ali javnost je ponajmanje od svega zaokupljena turizmom. Za razliku od turističkih profesionalca. U pozadini se, naime, već početkom devedesetih ozbiljno kuhala ideja o nacionalnoj turističkoj organizaciji, koja je promptno i realizirana, a danas će se i službeno proslaviti tri puna desetljeća od tih davnih dana.

Prvi hrvatski ministar turizma bio je Janko Vranyczany-Dobrinović, u čijem je mandatu po uzoru na austrijsku turističku organizaciju i postavljen zakonodavni okvir, ali u trenutku osnivanja Hrvatske turističke zajednice 1992. tu je funkciju obnašao Anton Marčelo Popović. Njegov zamjenik bio je Niko Bulić, kojeg se smatra i jednom od ključnih figura za sustav turističkih zajednica. Naime, nepuna dva mjeseca nakon što je 30. lipnja u prostoru Skupštine Grada Zagreba konstituirana Hrvatska turistička zajednica, održani su izbori i Ministarstvo turizma uklopljeno je u Ministarstvo trgovine i turizma.

Ministar novog, spojenog resora postao je Branko Mikša, Bulić je ostao zamjenik, ali tadašnji mandatar Hrvoje Šarinić otvoreno je rekao da Bulića smatra osobom broj jedan za turizam i tražio je da sudjeluje na sjednicama Vlade kao da je turistički ministar. Stvarni ministar Branko Mikša s tim nije imao problema i, govore svjedoci, on i u turizmu dugovječni Bulić odlično su surađivali.

Premašeni zadani ciljevi

Na mjesto prvog direktora Hrvatske turističke zajednice te 1992. izabran je pak Željko Tončinić. U tri desetljeća Hrvatska turistička zajednica imala je, inače, šest direktora. Nakon Tončinića taj su posao radili i Marijan Bulat te Niko Bulić, koji se na poziciji čelnog čovjeka HTZ-a zadržao najdulje, više od deset godina. Potom je kratko, tek godinu dana, direktorsku funkciju obnašala jedina žena na čelu HTZ-a i dotadašnja direktorica HTZ-ova ureda u Britaniji Meri Matešić, nakon koje je nastupio Istranin Ratomir Ivičić, a od 2017. nacionalnu turističku organizaciju vodi Riječanin Kristjan Staničić, kojemu odnedavno teče i drugi mandat. Za slavljeničku 30. godinu Hrvatske turističke zajednice aktualni direktor reći će da je hrvatski turistički sektor, unatoč brojnim izazovima, završava s premašenim ciljevima u odnosu na postavljene početkom godine.

– Glavni dio sezone prošao je odlično, a vrlo je dobra i posezona čime smo još jednom potvrdili status Hrvatske kao jedne od najuspješnijih destinacija Mediterana. Iduću će godinu, između ostalog, obilježiti i primjena novog Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma, dokumenta čije će smjernice odrediti promotivnu strategiju turizma do 2026. Sukladno marketinškom planu svi zajedno trebat ćemo raditi na pozicioniranju Hrvatske kao održive destinacije visoke vrijednosti, odnosno kao destinacije s autentičnim i kvalitetnim turističkim doživljajima različitim segmentima turističke potražnje. Hrvatska će se pozicionirati kao destinacija za turiste koji se žele opustiti i ugoditi si, ili otkrivati i učiti, u ambijentu autentične kulturne i kulinarske baštine, u kombinaciji s prirodnim ljepotama koji oduzimaju dah. Također, poseban će naglasak uz održivost biti na digitalizaciji turizma te daljnjem jačanju i pozicioniranju hrvatskog turističkog brenda u globalnim okvirima – otkriva prvi operativac HTZ-a K. Staničić.

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac, koja po funkciji i predsjednica HTZ-a, smatra da je Hrvatska turistička zajednica tijekom 30 godina odigrala značajnu ulogu u pozicioniranju Hrvatske kao jedne od najpoželjnijih destinacija u Europi.

– Pridonijela je prepoznatljivosti hrvatske turističke ponude i jačanju snage brenda, o čemu svjedoče brojne prestižne nagrade. Pred nama je novo razdoblje prilagodbe suvremenim trendovima u kojem ćemo Hrvatsku brendirati kao kvalitetnu i sigurnu destinaciju održivog turizma – kaže ministrica Brnjac i koja je čestitala djelatnicima i članovima Turističkog vijeća i Skupštine HTZ-a veliku obljetnicu.

Lijepe riječi za HTZ ima i sama turistička branša.

Među liderima Mediterana

– Hrvatska turistička zajednica jedna je od najvidljivijih državnih institucija od nastanka Hrvatske. Djelatnost HTZ-a se od samih početaka ne svodi na promociju samo turističkog sektora, ona je i jedan od važnijih promotora općenito Hrvatske i naših temeljnih vrijednosti u inozemstvu. Njeno djelovanje je, posebno posljednjih godina, zaslužno da se naš turizam uspješno pozicionira među lidere turizma na Mediteranu. HTZ i u budućnosti vidim kao jaku nacionalnu marketinšku organizaciju koja profesionalno radi na promociji hrvatskog turizma i Hrvatske općenito – poručuje Veljko Ostojić, direktor najutjecajnije turističke udruge, Hrvatske udruge turizma.

Budućnost nacionalne turističke organizacije uvelike je zacrtana spomenutim Strateškim marketinškim i operativnim planom hrvatskog turizma, čije se usvajanje, kako i priliči okruglom rođendanu, očekuje u ovoj slavljeničkoj godini, tijekom prosinca. Kako se dalo iščitati već po natječajnim uvjetima za njegove autore, Hrvatsku turističku zajednicu očekuje novi iskorak i zadaća da turističku promociju, uz hrvatske turističke atribute, u većoj mjeri obogati i hrvatskim identitetskim vrijednostima vezanim uz kulturu, gastronomiju, kreativnost, inovativnost, ljude, tradiciju, običaje i slično. Nešto poput, recimo, Danaca koji kroz turističku promociju "prodaju" i svoj stil života, odnosno činjenicu da ih se smatra najsretnijom nacijom na svijetu. Ili Britanaca koji su turistički brendirali i svoje prepoznatljive crvene autobuse, kraljevsku obitelj i sl. Također, buduća turistička brend-arhitektura više će se oslanjati na krovni brend Hrvatske i pojedinačne proizvode koje domaći turizam nudi, a manje na regije. Nadogradnja turističke promocije "neturističkim" atributima trend je i u svijetu u kojem je Hrvatska turistička zajednica, kao jedina institucija koja se kontinuirano bavi promocijom zemlje, u dvije godine uspjela podići prepoznatljivost hrvatskog turističkog brenda za četiri mjesta. Po tom kriteriju Hrvatska je trenutačno deveta u Europi i 16. na svijetu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ŠV
Švapski
11:12 01.12.2022.

Kada ćete se početi baviti željama i očekivanjima stranih turista umjesto vlastitim amaterskim idejama o turizmu? Tko je iz vaše udruge ikada napustio vlastitu zemlju i posjetio neku od velikih, uspješnih destinacija za odmor? Kao stranac svaki dan osjećate da u Hrvatskoj lokacijsku politiku kroje oni koji "ostanu doma". Kako je to provincijalno!