Okolnosti nisu poticajne za putovanja, pogotovo ne inozemna, ali Mađari su odlučili ne propuštati prilike. Tko zna što donosi sutra, rezon je mnogih mađarskih građana poučenih problemima koji se i nakon epidemije koronavirusa samo redaju.
Rat u susjednoj Ukrajini i gospodarska kriza s inflacijom koja je u listopadu premašila 21 posto itekako utječu na svakodnevicu. No, mađarski putnički agenti koji su se danas okupili na radionici s hrvatskim partnerima u Budimpešti kažu da su adventska putovanja tražena pa zaključuju da će se tako nastaviti i u 2023. godini.
Očekivanja, što se naše zemlje tiče, podgrijava činjenica da je dosad u studenom u Hrvatskoj bilo gotovo 10.000 mađarskih gostiju, što je čak 13 posto više nego u studenome pretpandemijske 2019. godine.
– Ove je godine Hrvatska premašila i tri milijuna noćenja mađarskih turista, što se prvi put dogodilo spomenute 2019. Mađarska jest u krizi, ali očekuje se financijska pomoć iz europskih fondova za oporavak od COVID-19, potpore gospodarstvu i za zbrinjavanje izbjeglica iz Ukrajine. Riječ je o milijardama eura i to bi trebalo stabilizirati situaciju. Cijene će mađarskim turistima svakako biti jako važne, ali ni Balaton im nije puno jeftiniji od Jadrana, a naše more im je ipak broj jedan inozemna destinacija u ljetnim mjesecima – kaže direktorica predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Budimpešti Ivana Herceg, koja se nada da će se dogodine ponoviti ovogodišnjih 600.000 Mađara na odmoru u Hrvatskoj.
Svečanost u Budimpešti
Inače, večeras je u Budimpešti svečano obilježeno 25 godina otkako Hrvatska turistička zajednica ima predstavništvo u Mađarskoj.
Eventu održanom u središtu Budimpešte, odnosno SELL CROATIA radionici s preko 80 mađarskih i hrvatskih turističkih subjekata te prigodnom večernjem druženju s najvažnijim mađarskim partnerima, medijima i predstavnicima mađarskog turističkog sektora prisustvovali su Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice, Monika Udovičić iz Ministarstva turizma i sporta Republike Hrvatske, Ivana Herceg, direktorica Predstavništva HTZ-a u Mađarskoj, Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ Kvarnera te dr.sc. Mladen Andrlić, veleposlanik RH u Mađarskoj, piše u objavljenom priopćenju HTZ-a.
„Mađarski gosti itekako su važni za Hrvatsku. Naime, Mađarska je tržište koje tradicionalno ulazi u top 10 tržišta s kojih ostvarujemo najveći broj dolazaka i noćenja turista. Znamo kako su Mađari u Hrvatskoj rado viđeni gosti, dobro poznaju našu zemlju, posebice Kvarner. Mađarski turisti su i iznimno lojalni gosti, a ono što bismo mi htjeli u budućnosti je vidjeti što veći broj novih mladih mađarskih turista koji će otkrivati ljepote Hrvatske tijekom cijele turističke godine i koji će istražiti neke nove destinacije, posebice one u kontinentalnom dijelu Hrvatske. Sljedeće godine Hrvatska ulazi u eurozonu, a tu je i pristupanje naše zemlje shengenskom prostoru čime će hrvatski turizam dodatno podići svoju konkurentnost u europskom okruženju, a benefite toga će imati i naši gosti iz Mađarske“, izjavio je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Mađarsku stranu su, između ostalih, predstavljali Judit Molnar, predsjednica Udruge mađarskih turističkih agencija (MUISZ) i direktorica OTP Travela, Pálffy-Orbán István Sándor, direktor medijskih televizijskih servisa u Mađarskoj, Szolga József, zastupnik u mađarskom parlamentu, Péter Kolics, predstavnik Glavnog stožera mađarske nacionalne policije, kao i mnogi drugi predstavnici mađarskih strukovnih udruženja, partnerskih agencija i turoperatora.
„Našim dragim gostima iz Mađarske Kvarner, odnosno Primorsko-goranska županija oduvijek je bila bliska i rado posjećena destinacija u kojoj odlučuju provesti svoj odmor. Crikvenica, Opatija, Rab, Krk i Lopar redovito nalaze svoje mjesto na popisu TOP 10 hrvatskih destinacija u kojima mađarski gosti najviše borave. Uz sve to, ne smijemo zaboraviti kako su nam upravo gosti iz Mađarske ostali među najvjernijima i u trenucima najvećih izazova za putovanja te su unatoč svim ograničenjima i dalje rado putovali u našu regiju. S mađarskog tržišta trenutno bilježimo gotovo jednak broj noćenja kao i rekordne 2019. godine, dok je naspram 2021. godine ostvareno 32% više noćenja. U 2023. godini nastavljamo s usmjeravanjem velikog dijela svojih promotivnih kampanja na mađarsko tržište, a cilj svih naših aktivnosti je nastavak održavanja dobrog trenda kojeg ostvarujemo u Mađarskoj“, naglasila je Irena Peršić Živadinov, direktorica TZ Kvarnera.
Zadovoljstvo rezanja slavljeničke torte pripalo Marinu Skenderoviću, umirovljenom voditelju Predstavništva HTZ-a u Mađarskoj koji je ured vodio više od 20 godina, piše u priopćenju, dok su uzvanici na poklon dobili brojne proizvode hrvatskih tvrtki-partnera.
>> VIDEO Nevrijeme hara obalom: Poplavljen dio Rijeke, u Puli poplavljena riva