PROVEDENO ISTRAŽIVANJE

Turistički radnici najveći potencijal vide na kontinentu: 'Svjesni su potrebe za promjenom'

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Osijek: Stvari koje gosti hotela Waldinger i Central naj?eš?e zaborave
Foto: sasa miljevic
Reportaža iz Rovinja
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
Dubrovnik: Stara gradska jezgra prepuna je turista
07.09.2023.
u 14:47
Za 66 posto ispitanih predstavnika turističke branše bolja turistička budućnost ovisi o boljim uvjetima za elitni turizam
Pogledaj originalni članak

Orijentaciju ka održivom turizmu visoke kvalitete, što je službeno opredjeljenje turističkih vlasti, podržavaju i sami turistički radnici. Za 66 posto ispitanih predstavnika ove branše, u Ipsosovu istraživanju provedenom za Mastercardov projekt Uplift, bolja turistička budućnost ovisi o boljim uvjetima za elitni turizam, dok njih 62 posto smatra da odgovor za razvoj i održivost turizma leži u izbalansiranom broju gostiju, odnosno noćenja.

Također, što je i logično, 86% kaže da su za jačanje hrvatskog turizma ključni prihodi po gostu i razvoj kontinentalnog turizma, a zanimljivo je da oko 28 posto ispitanika i dalje vjeruje kako poboljšanje turističkih rezultata može donijeti masovni turizam.

Kako god, trenutačnim brojem noćenja koje Hrvatska ostvaruje zadovoljno je 62 posto anketiranih. Tek nešto manje ih smatra da je i broj gostiju zadovoljavajući, a turistički radnici najlošije ocjenjuju duljinu turističke sezone i u kojoj je mjeri razvijen kontinentalni turizam. Ujedno, te dvije svari po anketiranim turističkim profesionalcima imaju i najveći razvojni potencijal. Na sljedećih pet turističkih godina većina gleda s optimizmom. Nešto više od 60 posto ih je uvjereno da će u budućnosti upravo turistička ponuda kontinenta biti bitno bolja nego što je danas, a sezona dulja.

POVEZANI ČLANCI:

– Mastercardovi podaci pokazuju da je potrošnja turista na iskustva u lipnju ove godine bila za čak 120 posto veća u odnosu na pretpandemijsko razdoblje. U ljetnim mjesecima znatan je bio i porast potrošnje u hotelima u odnosu na razdoblje prije 2019., što se može pravdati i porastom broja turista, ali i inflacijom. U svakom slučaju, broj rezervacija ljudi koji svoje slobodno vrijeme žele provesti u Hrvatskoj raste, što daje snažan zamah turističkom sektoru, ali mu se isto tako potrebno prilagođavati – ističe Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj i dodaje: – To potvrđuju i rezultati ovog istraživanja prema kojima su i turistički djelatnici svjesni potrebe za promjenom. Zbog poprilično jake konkurencije, prepoznavanje želja i potreba naših gostiju postalo je ključno, ali pritom se neupitno moramo brinuti i o održivosti jer turist današnjice upravo taj segment nerijetko stavlja na sam vrh liste prioriteta – zaključuje G. Kariž.

Inače, u istraživanju je sudjelovalo oko 250 turističkih profesionalaca, a zanimljivo je da većina ne očekuje pozitivne pomake u dodatnim turističkim sadržajima poput koncerata, festivala i sličnih zabavnih događanja. Naime, 45 posto misli kako će i taj segment domaćeg turizma u sljedećim godinama doživjeti napredak, no čak 48 posto smatra da će taj važan dio turističke ponude manje-više ostati na sadašnjoj razini. 

>> VIDEO Mađari usred oluje otišli na more na luftiću, pa ih morali spašavati

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Asterix
Asterix
15:19 07.09.2023.

Poznavajući naš mentalitet, sada će svi u elitizam. Problem je što velik broj poduzetnika misli da je u stanju isporučiti vrhunsku uslugu... a nije. Srećom, puno je konzumenata kojima je lako prodati priču...