Stigla je sasvim nova generacija poduzetnika sa sasvim novim izvoznim proizvodima

Tvrtke na globalnom tržištu prodaju aplikacije, web-stranice, softver...

Foto: Sandra Šimunović/PIXSELL
Tvrtke na globalnom tržištu prodaju aplikacije, web-stranice, softver...
Foto: Igor Kralj/Pixsell
Tvrtke na globalnom tržištu prodaju aplikacije, web-stranice, softver...
Tvrtke na globalnom tržištu prodaju aplikacije, web-stranice, softver...
30.10.2018.
u 10:49
Oni rade iz ureda u Zagrebu, a komuniciraju s klijentima u svijetu te za njih odrađuju narudžbe ili im prodaju svoj gotov proizvod
Pogledaj originalni članak

Kada se prije 10-ak godina govorilo o hrvatskim proizvodima koji se izvoze, uglavnom se mislilo na neke konkretne fizičke predmete, izume, hranu i piće, odjeću, lijekove... No u posljednje vrijeme neke sasvim nove tehnološke tvrtke našle su neke nove IT proizvode kojima osvajaju svjetska tržišta, a to su – softveri, odnosno računalni programi, web-stranice, aplikacije... Riječ je o tvrtkama koje rade iz svojih ureda u Hrvatskoj, a komuniciraju s klijentima u cijelom svijetu te za njih odrađuju narudžbe ili im prodaju svoj gotov proizvod.

Iz Zagreba rade u SAD-u

Među tvrtkama koje su prve počele raditi aplikacije isključivo za inozemno tržište je zagrebački Axilis. Tvrtku je 2011. osnovao tada 22-godišnji Bruno Kovačić, a od onda se već dva puta našla na prestižnoj Deloitteovoj listi 50 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki u srednjoj Europi, prvo u kategoriji mladih tvrtki, a onda i “velikih igrača”. Također, Axilis je lani dobio Zlatnu kunu, a Kovačić se ubraja među najuspješnije mlade Hrvate do 40 godina. Iako su u početku imali nekoliko domaćih klijenata, danas su gotovo svi iz SAD-a gdje Axilis ima i svoj ured.

Tvrtka Axilis u zagrebačkom uredu ima 40-ak zaposlenika, a većina im je klijenata iz SAD-a

– Nije se bilo lako pozicionirati na tržištu jer je Hrvatska mala zemlja za koju je većina u Americi čula samo u kontekstu turizma. Trebalo je dugo da se stvori imidž tvrtke koja je uspješna u proizvodnji softvera – kaže Kovačević kada govori o probijanju na tržište na kojem radi puno tvrtki. Najviše ih je iz Indije i Pakistana i one su najjeftinije, ali nisu toliko kvalitetne, kaže. Stoga je timu u Axilisu cilj ponuditi najbolji omjer cijene i kvalitete, a sa svakim klijentom zajedno osmisle proizvod, dizajniraju ga, programiraju i poslije održavaju. U uredu u Zagrebu tim od 40-ak zaposlenih radi aplikacije koje se koriste u cijelom svijetu.

Foto: Igor Kralj/Pixsell
Iza Mediatoolkita stoji ekipa iz Degordiana, jedne od naših vodećih digitalnih agencija, no od 2014. Mediatoolkit je zasebna sestrinska tvrtka

Prodaju se u 70 država

Također, postoje i tvrtke koje osmisle neki proizvod, program ili aplikaciju te je onda prodaju na korištenje klijentima diljem svijeta. Među najpoznatijim i najuspješnijim takvim hrvatskim izumima je Mediatoolkit, alat koji je 2014. godine nastao kao projekt u Degordianu, jednoj od naših vodećih digitalnih agencija. Od 2016. Mediatoolkit je zasebna sestrinska tvrtka Degordiana koja danas broji 20 zaposlenika, a njihov se proizvod koristi u cijelom svijetu. Riječ je o alatu za praćenje online medija i društvenih mreža u stvarnom vremenu koji korisnicima omogućuje uvid u njihovu internetsku reputaciju, odnosno obavijesti ih svaki put kad se njihova tvrtka spomene na internetu. Da osoba ide pročitati sve što se svake minute objavi na internetu, trebalo bi joj više od dvije i pol godine, a Mediatoolkit baš sve analizira, i to odmah.

Mediatoolkit ima 20 zaposlenika, a njihov se proizvod koristi u gotovo 70 zemalja na svim kontinentima

– Neprestano na internetu prati više od sto milijuna izvora te prikuplja spominjanja ključnih riječi koje korisnici alata zadaju. Iz tih spominjanja alat automatski radi i medijske ili PR analize i izvještaje te korisnike obavještava o novim spominjanjima ili pak potencijalnim medijskim krizama. Najviše ga koriste PR i marketing menadžeri kako bi odmah saznali za sva spominjanja svoje tvrtke i konkurencije, kao i za pregled svih vijesti iz zadanih područja interesa – objašnjava Ivor Bihar, operativni direktor Mediatoolkita. Proizvod su razvijali pune četiri godine prije nego što je postao komercijalan, a prvo su ga prodavali u Hrvatskoj i okolnim zemljama, a onda su se proširili na globalno tržište gdje su također odlično prihvaćeni.

Mediatoolkit neprestano “čita” sve što se objavljuje na internetu, odnosno prati više od sto milijuna izvora

– Trenutačno imamo 1500 korisnika koji plaćaju iz gotovo 70 zemalja svijeta, sa svih kontinenata. Kupci su poslovni korisnici kojima je stalo do njihove reputacije, a najčešće se radi o PR i marketinškim stručnjacima, ali imamo i niz vlasnika tvrtki, direktora i agencija među korisnicima – ističe Bihar te dodaje kako se lakše probiti na domaćem nego na inozemnom tržištu, ali Hrvatska već ima nekoliko uspješnih i vrhunskih IT proizvoda koji se prodaju diljem svijeta i koji su dokazali da je sve moguće.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

TO
Torpor
00:26 02.12.2018.

Svaka cast. Sretno u buducem radu.