nezapamćena tragedija

Bijes i tuga u Grčkoj: Objavljena snimka razgovora šefa postaje i strojovođe prije nesreće

Foto: Reuters/PIXSELL
Sudar vlakova u Grčkoj
Foto: Reuters/PIXSELL
Sudar vlakova u Grčkoj
Foto: Reuters/PIXSELL
Sudar vlakova u Grčkoj
Foto: Reuters/PIXSELL
Sudar vlakova u Grčkoj
Foto: Reuters/PIXSELL
Sudar vlakova u Grčkoj
Foto: Reuters/PIXSELL
Sudar vlakova u Grčkoj
Foto: Reuters/PIXSELL
Sudar vlakova u Grčkoj
Foto: ALEXANDROS AVRAMIDIS/REUTERS
Trains collide near Larissa
Foto: ALEXANDROS AVRAMIDIS/REUTERS
Trains collide near Larissa
02.03.2023.
u 07:34
Ministar prometa Kostas Karamanlis podnio je ostavku zbog katastrofe, rekavši da će preuzeti odgovornost za "dugogodišnje neuspjehe" vlasti da poprave željeznički sustav za koji je rekao da nije prikladan za 21. stoljeće.
Pogledaj originalni članak

Nakon jedne od najgorih željezničkih nesreća u Grčkoj u kojoj je poginulo najmanje 43 ljudi, zemljom vladaju prosvjedi. Prosvjednici su se sukobili s policijom ispred sjedišta Hellenic Traina u Ateni - tvrtke odgovorne za održavanje grčkih željeznica, a prosvjedi su održani i u Solunu i gradu Larissi, u blizini mjesta gdje se u utorak navečer dogodila katastrofa. Mnogi od 350 putnika u vlaku bili su studenti u svojim 20-ima koji su se vraćali u Solun nakon dugog vikenda proslave grčke pravoslavne korizme, piše BBC.

Premijer Kyriakos Mitsotakis rekao je da je za katastrofu kriva "tragična ljudska pogreška". 59-godišnji šef postaje u Larissi optužen je za ubojstvo iz nehata. On je negirao bilo kakvu krivnju, smatrajući da je za nesreći kriv tehnički kvar. U cijeloj zemlji proglašena je trodnevna nacionalna žalost. Ministar prometa Kostas Karamanlis podnio je ostavku zbog katastrofe, rekavši da će preuzeti odgovornost za "dugogodišnje neuspjehe" vlasti da poprave željeznički sustav za koji je rekao da nije prikladan za 21. stoljeće.

Članovi sindikata željezničara vjeruju da sigurnosni sustavi nisu radili kako treba, uz višegodišnja upozorenja o tome. U znak prosvjeda i žalosti, željeznički radnici planiraju štrajk u četvrtak zbog, kako kažu, službenog zanemarivanja željeznice. “Bol se pretvorila u bijes zbog desetaka poginulih i ranjenih kolega i sugrađana”, stoji u priopćenju radničkog sindikata kojim se najavljuje štrajk.

Obitelji stradalih daju svoj DNK kako bi se njihovi bližnji mogli identificirati, no to će biti težak proces jer su putnici koji su se nalazili u prednjem dijelu vlaka prvo pretrpjeli snažan udar, a onda vatru koja je zahvatila njihov vagon. Temperatura u tom prvom vagonu dosegla je i 1300 Celzijusa, rekao je glasnogovornik vatrogasne brigade Vassilis Varthakogiannis.

Objavljena je i audiosnimka razgovora šefa kolodvora i strojovođe neposredno prije sudara dvaju vlakova.

Vozač: Slušate li, Larissa?

Vozač: Basil, Odlazim li?

Šef postaje: Odlazite, odlazite.

Vozač: Otišao.

Šef postaje: Sretno.

Zaposlenik željezničke stanice: Vassili, da se vratim?

Šef postaje: Ne, ne ovako jer slijedi 1564.

Zaposlenik željezničke stanice: Gotovo, u redu, ostavit ću dijagonalno kako je i postavljeno.

Šef postaje: Slušam. Kod broja 47 prolazite crveni izlazni semafor do novog ulaznog semafora Poros.

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

MK
MKinkognito60
12:02 02.03.2023.

Tko je prevodio ne poznaje željezničke termine ali mogao se barem raspitati. Inače kod ovakvih događaja ne može biti jedan kriv, najmanje troje bez strojovođa. Nažalost

MI
miran
09:15 02.03.2023.

Ako ima nesto pozitivno u ovome je sama cinjenica da se mesto sudara vlakova nalazi ispod regionalnog puta i autoceste Solun - Atena. Da nije tako, sve bi se srucilo na autocestu i broj zrtava bi bio daleko veci.

DU
Deleted user
08:43 02.03.2023.

Dvokolosječna pruga. Nevjerojatno da se to moglo dogoditi.