Nakon gotovo 50 godina, najesen u Hrvatskoj počinje gradnja potpuno nove pruge. Zasad "najmlađa" pruga u Hrvatskoj, ona između Zadra i Knina, sagrađena je 1967. godine. U međuvremenu, u Lijepoj Našoj nije sagrađen ni kilometar nove pruge.
HŽ Infrastruktura u listopadu planira započeti gradnju 12,2 kilometra pruge Gradec – Sveti Ivan Žabno, nedaleko od Vrbovca, a sve pretpostavke za to ispunile su se nakon što je Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM) prekjučer odbila žalbe tvrtki Subterre i OHL-a na odabir konzorcija tvrtki Wiebe i Comsa za izvođače radova. Vrijednost ugovora je 193 milijuna kuna, a gradnja pruge sufinancirana je 85 posto sredstvima iz fondova Europske unije. Rok za dovršetak radova je kraj 2017. godine.
Pruga je projektirana kao jednokolosiječna i neelektrificirana, za brzinu od 120 kilometara na sat. Osim kolodvora Gradec i Sveti Ivan Žabno, koji će biti obnovljeni, na pruzi će biti i tri željeznička stajališta – Lubena, Remetinec Križevački i Haganj.
Kad nova pruga bude puštena u promet, Bjelovar i bjelovarska regija bit će "bliže" Zagrebu za 40-ak minuta. Putovanje vlakom od Bjelovara do Zagreba trajat će oko sat vremena, što će, navode u HŽ Infrastrukturi, uvelike pridonijeti kvaliteti putovanja prilikom dnevnih migracija putnika, jednostavnom povezivanju Bjelovarsko-bilogorske, Koprivničko-križevačke i Zagrebačke županije te njihovu gospodarskom razvoju.
>>HŽ Infrastruktura raspisuje novi natječaj za gradnju pruge Dugo Selo – Križevci
>>Nadogradnja pruge Vinkovci – Vukovar u drugoj polovici 2016.
Samo nek se gradi 😃