Modernizacija

U prometu tri nova elektromotorna vlaka, postižu brzinu od 160 km/h

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Kon?ar isporu?io HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Kon?ar isporu?io HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Kon?ar isporu?io HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Kon?ar isporu?io HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Kon?ar isporu?io HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Predstavljanje i vožnja prvim vlakom kojeg je Končar isporučio HŽ-u
21.12.2022.
u 15:15
Ukupna procijenjena vrijednost projekta je 1,3 milijarde kuna, a potpora Europske unije 880,3 milijuna kuna.
Pogledaj originalni članak

Tri elektromotorna vlaka za gradsko-prigradski prijevoz proizvedena u Končaru puštena su u srijedu u promet, a potom je potpisan ugovor za kupoprodaju baterijskih vlakova i stabilnih energetskih priključaka. Novi vlakovi dio su projekta obnove voznog parka HŽ Putničkog prijevoza (HŽ PP) koji se provodi sukladno Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske od 2017. do 2030. godine, a sufinancira se iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020., te je dio Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026. (NPOO). Ukupna procijenjena vrijednost projekta je 1,3 milijarde kuna, a potpora Europske unije 880,3 milijuna kuna.

HŽ PP planira u sklopu toga projekta modernizirati vozni park s 21 novim elektromotornim vlakom. Za gradsko-prigradski prijevoz predviđeno je 11 vlakova, a za regionalni deset. Vlakove je proizveo Končar, a svečanu prvu vožnju jedan od njih imao je od zagrebačkog glavnog kolodvora do Dugog Sela i nazad.

 

Ovi vlakovi postižu brzinu od 160 km/h, a imaju 130 sjedećih i 385 stajaćih mjesta. Vlak je duljine 75m, a moguće je tehnički spajati kompozicije od 2-3 vlaka, piše Poslovni.hr.

Nakon današnjega puštanja u promet prva tri vlaka za gradsko-prigradski prijevoz, bit će isporučeno još osam gradsko-prigradskih vlakova koji će voziti na zagrebačkom području. Isporuka regionalnih vlakova, koji će voziti na elektrificiranim prugama u Hrvatskoj, uslijediti će nakon toga.

Potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je na puštanju u promet da je obnova željezničke infrastrukture ključan projekt koji će obilježiti sljedećih 10 do 12 godina.

"Takav projekt ide svojim tijekom i dobro je što se nabava 21 novog vlaka financira uz pomoć europskih sredstava, a ovo je tek prva isporuka vlakova", rekao je Butković.

Dodao je da će sva sredstva koja su na raspolaganju iz EU-a te nacionalna i kreditna sredstva, najvećim dijelom biti usmjerena u obnovu željezničke infrastrukture i nabavu novih vlakova. Plan je do 2025. godine uvesti u promet 70 novih vlakova, rekao je Butković.

 

Predsjednik uprave uprave Končar električnih vozila Josip Ninić rekao je da su ključni podsustavi novih vlakova razvijeni i proizvedeni u poduzećima grupe Končar, a uključene su i brojne druge domaće tvrtke.

U sklopu projekta "Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu", u srijedu je potpisan i ugovor za kupoprodaju baterijskih vlakova i stabilnih energetskih priključaka.

Za nabavu novih baterijskih elektromotornih i baterijskih vlakova te šest stabilnih i energentskih priključaka koji će biti postavljeni na kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula, osigurano je 100 milijuna kuna iz NPOO-a, a ukupna vrijednost projekta je 129 milijuna kuna.

Cilj je poboljšanje lokalne i regionalne povezanosti i mobilnosti radi boljeg pristupa tržištu radna i uslugama u funkcionalnim centrima, te osiguranje učinkovitijeg i konkurentnijeg putničkog prijevoza, kažu u HŽ PP-u.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 7

DU
Deleted user
15:28 21.12.2022.

Super a sve naše pruge još iz Juge i Austrougarske..........

DU
Deleted user
19:13 21.12.2022.

Svaka čast Končaru i svim uključenim tvrtkama. Ali taj vlak nema prugu kojom će prometovati.

ST
stefj
15:23 21.12.2022.

Super, 170 km/h. Još kada bi negdje mogli i voziti tom brzinom...