Potrošački savjetnik

U roku od 6 mjeseci imate pravo na reklamaciju spornog proizvoda

Foto: Boris Scitar/PIXSELL
U roku od 6 mjeseci imate pravo na reklamaciju spornog proizvoda
09.10.2013.
u 16:16
Sastavite reklamaciju u pisanom obliku i pozovite se na članke Zakona o obveznim odnosima i Zakona o zaštiti potrošača
Pogledaj originalni članak

P: U Pitarelu u West Gateu 20. kolovoza ove godine pokušala sam reklamirati tenisice kupljene 20. srpnja jer su se odlijepile s prednje strane. Reklamacija nije prihvaćena. Nakon tjedan dana tenisice su pukle i sa strane te sam ih ponovno odnijela na reklamaciju, ali je ona ponovno odbijena. Rok za reklamaciju od tri mjeseca uskoro istječe. Što da radim?

A. F. iz Zagreba

O: U slučaju pojave materijalnog nedostatka u roku od šest mjeseci od kupnje proizvoda imate pravo na reklamaciju, prema čl. 5. Zakona o zaštiti potrošača te čl.400. Zakona o obveznim odnosima, uz predočenje računa.

Prema čl. 410. Zakona o obveznim odnosima, kupac-potrošač koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku može po svom izboru:

1) zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni

2) zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka

3) zahtijevati sniženje cijene

4) izjaviti da raskida ugovor te tražiti povrat novca.

Savjetujemo da napravite pismenu reklamaciju (mailom, poštom preporučeno na trgovca ili urudžbiranjem kod trgovca – pritom zatražite potvrdu primitka na kopiji prigovora), pozovite se na navedene članke Zakona o obveznim odnosima i Zakona o zaštiti potrošača. Reklamaciji priložite kopiju računa i objasnite kronologiju događaja.

Trgovac je dužan odgovoriti u roku 15 dana. U slučaju negativnog odgovora, trgovca prijavite Državnom inspektoratu.

P: Molim vas da mi odgovorite ulazi li 2010. godina u zastaru ako je rok zastare komunalne naknade tri godine ili zastara nastupa potkraj 2013. godine? U Rješenju piše da se komunalna naknada plaća potkraj mjeseca premda je uobičajeno da se naknada plaća skupno dva puta godišnje.

O: Zakon o obveznim odnosima čl. 226. propisuje trogodišnji rok zastare koji se odnosi i na potraživanja za komunalnu naknadu. Ako ste zaprimili opomenu za dugove u rujnu 2013., tada se možete pozvati na zastaru za razdoblje od siječnja do rujna 2010. godine. Potrebno je pismenim putem uputiti prigovor zastare i navesti rečenicu “Ja se pozivam na zastaru”.

U četvrtak: Financijski savjetnik

>> Ako se korisnik seli i želi nastaviti odnos, ne smiju se naplatiti penali

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.