Studija zakonskog okvira za obavljanje taksi prijevoza – koju je od Prometnog fakulteta naručilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture – uz analizu postojećeg stanja donosi i smjernice za izmjenu zakonodavstva, kako bi se poboljšao taksi prijevoz i razriješilo pitanje poslovanja Ubera.
Dr. sc. Marko Ševrović, voditelj tog projekta, uspoređujući Hrvatsku s ostalim zemljama EU, kaže da je postojeći zakon jedan od liberalnijih u Europi.
– Sve je prepušteno lokalnoj upravi. Gradovi mogu sami kreirati politiku autotaksi prijevoza prema potrebama građana. Sporno je što je gradovima ostavljena mogućnost ograničavanja broja taksista. Tu imamo šarolikih pristupa, a ogroman problem je što, u Splitu naprimjer, ima barem pet nelegalnih i polulegalnih taksista naspram jednog legalnog. To treba spriječiti i rigorozno kažnjavati. Najveći je nedostatak zakonske regulative upravo nepostojanje adekvatnih mjera za sprečavanje nepoštivanja te iste zakonske regulative – navodi.
Uber napravio revoluciju
Tu manjkavost koriste kako taksi prijevoznici, tako i oni koji se na tržište guraju pod krinkom najma vozila s vozačem. Jasno, riječ je o Uberu.
– Uber Croatia d.o.o. kao jedina tvrtka u Hrvatskoj koja se može povezati s globalnom korporacijom Uber, uopće nije registrirana za poslove prijevoza putnika i nejasna je uloga te tvrtke u kreiranju poslovne politike. Većina vozača partnera prijevoz obavlja kroz male hrvatske tvrtke koje imaju direktne ugovorne odnose sa stranim predstavništvima Ubera. Korisnik plaća prijevoz stranoj tvrtki te se ta usluga prefakturira, umanjena za 25% iznosa, domaćoj tvrtki koja je obavila prijevoz. Velika većina Uberovih tvrtki i vozača partnera nema odgovarajuće licencije ni dozvole te ne zadovoljava ni minimalne uvjete za obavljanje djelatnosti autotaksi prijevoza – pojasnio je Marko Ševrović.
No, naglašava da je Uberova platforma za spajanje korisnika i taksi vozača napravila svojevrsnu revoluciju na tom području. Uvjeren je da bi se Uber kao pružatelj informacijske usluge mogao uklopiti u postojeće zakonske okvire na sličan način kako je to napravio Booking.com. Ta web stranica, za određenu naknadu, pruža registriranim hotelijerima i iznajmljivačima uslugu oglašavanja i spajanja s korisnicima.
– Gotovo nijedna sredina nema ništa protiv Ubera kao platforme za oglašavanje i povezivanje taksista i korisnika, ali ima protiv načina na koji Uberovi partneri obavljaju prijevoz putnika. Gotovo sve zemlje u kojima se pojavio Uber reagirale su ili reagiraju izmjenama zakonske regulative, za što treba vremena i strpljenja – kaže Ševrović.
Povezati taksimetar i GPS
Dodatni je problem, navodi, što uporaba GPS mreže i mobilnih podataka za izračun i naplatu vozarine nije usklađena s postojećim propisima jer je tim uređajima teško postići točnost kakvu propisuje EU.
– Kod upotrebe uređaja za naplatu koji se oslanjaju samo na GPS i mobilne mreže ne postoji garancija točnosti kod određivanja položaja, pa ni udaljenosti. Kod njih se za određivanje udaljenosti ne koriste samo koordinate dobivene putem GPS-a već i kartografske podloge i tzv. mapmatching algoritmi u trenucima kada GPS signal nije dostupan. Tim metodama ne može se osigurati točnost kakva je danas propisana za klasične taksimetre, poglavito zbog netočnih karata, ali i netipičnih situacija koje nastaju zbog radova, zastoja ili sl. Rješenje je u povezivanju klasičnog odometarskog taksimetra i GPS uređaja s aplikacijom – navodi naš sugovornik. Kao rješenje predlaže uređaj koji kombinira i jedno i drugo.
uberaši vidim da kako vas je sve više na cesti imate sve manje posla pa stignete komentirati. još samo da šah naučite pa se onda javite