20.09.2017. u 16:21

Ključ rješenja ove zavrzalame oko Ubera u Hrvatskoj je novi Zakon o cestovnom prijevozu

Nakon što je zaključila da Uber u Hrvatskoj posluje nelegalno jer njegovi partneri vozači obavljaju taksi prijevoz iako nemaju za to zakonom propisane dozvole i licencije, državi nije bilo preostalo ništa drugo nego tražiti zabranu rada te aplikacije u Hrvatskoj.

Pogotovo jer je bila pritisnuta prosvjedima legalnih taksista koji uberovce smatraju nelojalnom konkurencijom. Uber ima više od 2000 partnera vozača u Hrvatskoj, inspektora koji bi ih lovili je samo 40-ak na području cijele zemlje. Za razliku od taksista, Uberova vozila nemaju nikakve oznake i stoga ih je teško prepoznati na cesti. Odluka Prekršajnog suda kojom se odbija optužni prijedlog prometne inspekcije da se zabrani rad aplikacije Uber u Hrvatskoj je nepravomoćna i zadnju riječ o tome imat će Visoki prekršajni sud kojem se inspekcija može žaliti. Partneri Ubera dotad će i dalje voziti u Hrvatskoj i koristiti spornu aplikaciju, ali će i dalje strahovati hoće li ih zaustaviti prometni inspektori, ispisati im prekršajnu kaznu i oduzeti vozilo. Država je pak dosad u tim postupcima protiv partnera vozača Ubera dobila sporove, doduše također nepravomoćne, na prekršajnim sudovima, vrijedne 500.000 kuna. Stoga se može reći da je, koji god da je razlog odbijanja optužnog prijedloga prometne inspekcije, trenutačni rezultat, i to nepravomoćni, u sporovima država protiv Ubera jedan naprema jedan. Ključ rješenja ove zavrzalame oko Ubera u Hrvatskoj je pak novi Zakon o cestovnom prijevozu koji bi trebao dodatno liberalizirati taksi tržište i dati priliku novim igračima da na njega uđu s više dozvola i lakših uvjeta za licencije.

Uber je pokazao da mjesta za te nove igrače ima, kao što su to pokazali i Cammeo ili Eko taksi koji su prije njega ulazili na tržište taksi usluga kod nas. Samo što su oni to učinili sukladno zakonu. Stoga bi se i Uber, ako želi opstati u Hrvatskoj, trebao prilagoditi zakonima ove zemlje pa, ako njegovi vozači pružaju taksi usluge, a država je zaključila da to rade, onda bi morali imati i dozvole i licencije za to kao i svi drugi taksisti u njoj. 

Ključne riječi

Komentara 6

CV
CVILIDRETA
15:19 21.09.2017.

Pametnom dosta,a ovo sa ugovorima ti je najbolje,baš sam vidio auto sa hrpom papira i čovjeka koji prije vožnje potpisuje ugovor . II. VOZILA ZA JAVNI CESTOVNI PRIJEVOZ 1. Osobni automobil namijenjen za autotaksi prijevoz Članak 3. Osobni automobil namijenjennjen za autotaksi prijevoz mora ispunjavati sljedeće posebne uvjete: – ugrađen taksimetar odobrenog tipa, umjeren i postavljen na korisniku vidljivom mjestu u vozilu, – ovjeren cjenik autotaksi usluge postavljen na korisniku vidljivom mjestu u vozilu, – ugrađenu svjetleću oznaku »TAXI« na krovu vozila, koja mora svijetliti kada je vozilo slobodno za vožnju, – na svjetlećoj oznaci »TAXI« istaknut evidencijski broj taksi prijevoznika, – najmanje četiri bočna vrata ili troja bočna vrata od kojih su vrata u drugom redu sjedala izvedena na desnoj strani vozila......

ST
stefj
19:13 20.09.2017.

Uber radi po zakonu, budući da ima ugovor sa svakim koga prevozi, Čak u zakonu ima i poseban dio za to - najam vozila s vozačem... Rješenje je ukinuti licence, a tržište će odraditi svoje. Sada imamo privilegiranu klasu taksista koji rade što žele, ponašaju se kako žele i naplaćuju koliko žele. Tržište bi to u trenu riješilo...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije