Udruga hrvatskih sudaca apelira da se ne spajaju ministarstva pravosuđa i uprave te ističe više razloga zbog kojih se tomu protivi, navodi se u priopćenju koje potpisuje predsjednik UHS-a, sudac Vrhovnog suda Damir Kontrec. UHS navodi šest temeljnih razloga zbog kojih se protive spajanju pravosuđa i uprave.
Ministarstvo pravosuđa nalazi se u odnosu na sva druga ministarstva u posebnom položaju jer izravno omogućuje rad sudbene vlasti kao neovisne državne vlasti, ali i rad drugih neovisnih sastavnica pravosuđa kao što su Državno odvjetništvo, Odvjetništvo i Javno bilježništvo.
Sudbena vlast i druge sastavnice pravosuđa funkcioniraju na posve različitim osnovama nego što je to slučaj s državnom upravom koja funkcionira po načelu subordinacije koja je zabranjena u sustavu sudbene vlasti.
Sudovi kontroliraju rad upravnih tijela te je posve neprimjereno da ih se na ovaj način čini ovisnim o ministarstvu koje upravlja državnom upravom.
U vremenu u kojem se najavljuju daljnji reformski potezi u području pravosuđa i razvijaju već započeti programi reforme smatramo da bi ovo spajanje donijelo samo štetu.
Komparativni modeli u zemljama EU vrlo rijetko poznaju model u kojem postoji ministarstvo pravosuđa i uprave. Iznimke su Norveška, Danska i Nizozemska, gdje se ministarstvo pravosuđa bavi i sigurnosnim pitanjima ili Njemačke gdje se ministarstvo pravosuđa bavi i pitanjima zaštite potrošača.
Osim toga, već probani eksperiment spajanja ovih dvaju ministarstva iz 2000. nije urodio plodom pa zato ne treba ponavljati istu pogrešku.
Najveća hrvatska rak rana.