Na temelju zaprimljenih zahtjeva za rješavanje spora te pitanja krajnjih korisnika i praćenja razvoja novih usluga, u HAKOM-u su, obrazlažu, pratili stanje na tržištu i probleme koji nastaju u praksi i na osnovi toga dodatno odlučili regulirati tržište. Tako su se u nacrtu prijedloga izmjena pravilnika koji je trenutačno u javnoj raspravi našle mnoge odredbe glede ugovaranja i raskidanja ugovora s operatorima.
Ugovor na daljinu
S obzirom na Zakon o zaštiti potrošača gdje je izmijenjen način sklapanja ugovora na daljinu, koji stupa na snagu 1. kolovoza, uskladili su i svoj pravilnik. Tako da bi praksa trebala izgledati ovako: korisnik može telefonski pristati na određenu uslugu, no da bi ona bila valjana, sam pristanak nije dovoljan već operator mora poslati korisniku ugovor i dobiti ga natrag potvrđenog. Dakle, to će biti na snazi od 1. kolovoza ove godine. Ono što HAKOM dodatno želi regulirati jest to da korisnik može ugovor telefonski i raskinuti ako ga je tako dogovorio.
Način na koji su ugovori sklopljeni na isti način moraju moći biti i raskinuti. Ili kako stoji točno u prijedlogu novih izmjena Pravilnika: Operatori su obvezni omogućiti raskid pretplatničkog ugovora na isti način na koji je ugovor sklopljen. U svojim općim uvjetima poslovanja obvezni su detaljno navesti načine na koje korisnici mogu zatražiti raskid pretplatničkog ugovora, što uključuje i mogućnost raskida elektroničkim putem i putem telefona te navesti je li za raskid potrebna određena dokumentacija, odnosno podaci za identifikaciju korisnika te o kojoj se dokumentaciji i podacima radi.
Usto, novost je, također da nakon potpisa ugovora u poslovnici operatora, ako je korisnik na ugovoru (zahtjevu za sklapanje ugovora) naznačio da će tek naknadno preuzeti i proučiti opće uvjete poslovanja, uvjete korištenja i cjenik, ima pet dana da to zaista prouči i eventualno odustane o ugovora ako mu ne odgovara.
Isto tako korisnik bi kada ugovara uslugu trebao dobiti informaciju o konačnoj ili sveukupnoj cijeni usluge koja uz osnovnu cijenu uključuje sve dodatne naknade i popuste s vremenskim trajanjem, kao i naziv stavki važećeg cjenika operatora, prema kojem će se naplaćivati sve pojedinačno navedene naknade i popusti ugovorene usluge za vrijeme trajanja ugovorne obveze i nakon njezina isteka.
Tu je i niz dodatnih rokova, ako, primjerice, pretplatnik usluge traži privremeno isključenje usluge, taj rok je tri radna dana. A na računu koji će korisnici dobivati po novom pravilniku morat će biti prikazan i istek ugovorne obveze ako je ona ugovorena. Rok za raskid ugovora koji korisnik želi napraviti a da ne obavi i prijenos usluge drugom operatoru je smanjen s maksimalnih sadašnjih 12 dana na sada predloženih maksimalnih pet dana.
Internetske brzine
Kada se radi o internetu, posebice onom fiksnom, postrožena su pravila za operatore koji su prema novim odredbama obvezni u pretplatničkom ugovoru navesti minimalnu, uobičajeno dostupnu i maksimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu za ugovorenu uslugu. Operatori su u fiksnom dijelu obvezni osigurati krajnjem korisniku terminalnu opremu koja tehnički podržava ugovorene brzine širokopojasnog pristupa interneta neovisno o načinu spajanja (žičano i bežično).
A obveza je i da minimalne i uobičajeno dostupne brzine širokopojasnog pristupa internetu oglašavaju na jednak način kako oglašavaju maksimalne brzine širokopojasnog pristupa internetu. Kako će sve ove odredbe proći na javnoj raspravi i hoće li završiti u konačnom dokumentu znat će se za mjesec dana.
VIDEO HAKOM predlaže nove odredbe za zaštitu potrošača i obveze operatora
pol ovih stvari neće proći jer telekomima ne odgovara pošten i ferplej raskid ugovora kao i odnos sa pretplatnicima. u hr. imamo 2 operatera koji u dogovoru lihvare ljude jer im je država to omogućila. oni vama mogu bez problema zaračunati nepostojeći trošak, mijenjati dogovorene uvijete....itd.....i nikome ništa....hoćete pravdu i poštenje sudski ih gonite, platite odvjetnike da bi oni na kraju izjavili kako je došlo dio zabune i da im je žao.