Nekoliko dana prije velike proslave 150. obljetnice prve pruge u Hrvatskoj, one od Kotoribe do Čakovca i Macinca, puštene u promet 24. travnja 1860. godine, Međimurci su imali prilike vidjeti kako se promet na prijelazima regulirao prije stotinjak godina.
Vlak se zaustavi ispred cestovno-pružnog prijelaza, iz njega iziđe kondukter, zaustavi vozila na cesti i stoji tako, s podignutom rukom, sve dok kompozicija ne prođe preko prijelaza. Potom skače na vlak, koji nastavlja vožnju. No, ta poluminutna predstava nije uvedena iz turističko-promidžbenih razloga i da današnje generacije upoznaju dio povijesti, nego radi štednje u Hrvatskim željeznicama, koje su nedjeljom ukinule dežurstvo za dva prijelaza u Čakovcu, pa se o njihovoj sigurnosti brinu - kondukteri!
- Odlukom mjerodavnih u HŽ-Infrastrukturi od 12. travnja na dijelu pruge Čakovec-Mursko Središće promijenilo se osiguranje putnih prijelaza kod bivše vojarne i kod groblja. Nedjeljom se za vlakove 3812 i 3813 koji polaze iz čakovečkog kolodvora i iz Murskog Središća, prijelazi ne osiguravaju tako što se spušta polubrklja, već je voznim redom predviđeno da se vlak zaustavi ispred prijelaza koji štiti vozno osoblje - objašnjava voditelj kolodvora u Čakovcu Milan Marković.
Vozači koji su se prošle nedjelje našli na tim dvama prijelazima, vidjeli su nešto neobično. Kondukter u odori Hrvatskih željeznica, koja pomalo i nalikuje policijskoj, zaustavio je promet žustrim mahanjem.
Zbunjeni vozači pratili su kako vlak prolazi preko prijelaza, pokraj dignutih polubrklji. Na njihovu dizanju i spuštanju nedjeljom je godinama radio zaposlenik HŽ-a, koji je uređajem upravljao iz prostorije kod bivše vojarne.
No, kako u HŽ-u nema zapošljavanja, a nedostaje im prometnik koji bi radio i nedjeljom, odlučili su, neslužbeno se doznaje, na taj korak. U ostale dane putni prijelazi zaštićuju se polubrkljama. U HŽ-u ističu da takav način regulacije prometa njima nije ništa novo. Provodi se, vele, i na nekim prijelazima u Zagorju, na kojima nema polubrklji.
U Međimurju je to novost, koja je uspjela zbuniti čak i policiju koja istražuje je li ugrožena sigurnost prometa preko prijelaza i smiju li uopće kondukteri regulirati promet.
Voditelj kolodovora M. Marković tvrdi da smiju u izvanrednim situacijama, a mišljenje policije još se čeka.