Dok “Marko Polo” već 13. dan nepomično stoji zabijen u otočić Sit, a Jadranski pomorski servis za njegovo odsukavanje traži pomoć nizozemske tvrtke Smit, stručnjaci splitskoga Brodospasa uvjereni su kako su mogli uspješno obaviti posao da su imali priliku.
Strana zastava na Alfi
– Već 60 godina bavimo se tim poslom, imali smo bezbroj akcija na moru. Nedavno su nas zvali u Crnu Goru, nakon nesreće u brodogradilištu Bijela, međutim, ovdje se nismo imali priliku uključiti – kaže kapetan R. Kapov, rukovoditelj Brodospasove službe za tegljenje i spašavanje.
Jadrolinija je neposredno nakon nesreće nazvala Brodospas, koji u tome trenutku nije imao dovoljno raspoloživih lučkih tegljača pod hrvatskom zastavom.
– Iako, kada gledamo tada raspoložive tegljače pod hrvatskom zastavom, nismo bili kapacitirani, na raspolaganju je i slobodan bio naš novi Brodospas Alfa, koji je pod stranom zastavom. Bio je raspoloživ, u splitskoj luci, međutim, za njegovo uključivanje potrebna je dozvola Ministarstva. Očekivali smo da će je zatražiti Jadrolinija, a oni su nakon toga zaključili ugovor s Jadranskim pomorskim servisom – kaže Kapov.
Međutim, Jadranski pomorski servis je nakon neuspjelih pokušaja odsukavanja “Marca Pola” u konačnici sam angažirao stranu tvrtku, koju je pozvao da im pomogne, pa u Brodospasu drže kako nije bilo pravoga razloga da se ne uključe oni i njihova Brodospas Alfa. No, i nakon što je Jadranski pomorski servis počeo odsukavati brod, Brodospas se još jednom pokušao uključiti.
Opet se ponudili
Već nakon dva dana neuspjelog odsukavanja broda obratili su se osiguravatelju, Croatiji osiguranju.
– Još prije angažiranja Nizozemaca ponudili smo pomoć našega stručnog tima. Riječ je o ponajboljim hrvatskim stručnjacima, iskusnima i dokazanima. Ponudili smo i Brodospas Alfu, koji je “Marka Pola” mogao odsukati. Bez komentara su nas preskočili. Nije mi jasno zašto. Bavimo se tim poslom dugo, imamo najbolje i najiskusnije stručnjake, a i tehnološki smo opremljeni – tvrdi Kapov.
Brod se zove \"Marko Polo\" ! (Marco???)