TAJNI KUPCI

Usporedili cijene od prije dvije godine i danas: 'Omiljeni keksi poskupjeli kao kilogram janjetine. Tko si to može priuštit?'

Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
Foto: pixabay
06.09.2024.
u 22:51
Ekonomist Ljubo Jurčić naglašava kako nije problem u visokim cijenama, već u niskim dohodcima. Ističe da su cijene u Hrvatskoj slične onima u razvijenim europskim zemljama, no problem je što su prihodi hrvatskih građana tri puta manji u usporedbi s europskim prosjekom.
Pogledaj originalni članak

Poskupljenja su postala svakodnevna stvarnost za građane Hrvatske, a sve veći broj potrošača osjeća pritisak rasta cijena. Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) provela je istraživanje koje je pratilo cijene u sklopu projekta “Tajni kupac za zaštitu potrošača u procesu uvođenja eura u RH” od kolovoza 2022. do kraja prošle godine. U okviru tog projekta, tajni kupci su popisivali i uspoređivali cijene 60 proizvoda i 36 usluga. 

Predsjednica HUZP-a Ana Knežević za N1 izjavila je kako su usporedili cijene iz kolovoza 2022. i kolovoza 2024. godine, naglašavajući da je potrošačima sve teže pratiti koliko su cijene porasle. Kao primjer, Knežević je spomenula svinjski but, koji je prije uvođenja eura na akcijama koštao 21 kunu, a danas je na akciji oko 5 eura, dok mu je redovna cijena oko 7 eura.

Jedan od upečatljivijih primjera poskupljenja je cijena Kraševih čokoladnih napolitanki. Naime, jedan potrošač je poslao fotografiju s cijenom pakiranja od 500 grama, koja iznosi nevjerojatnih 8,69 eura. "Kilogram ovih mnogima od djetinjstva omiljenih Kraševih napolitanki po cijeni se može usporediti s kupnjom, primjerice kilograma janjetine ili teletine. Tko si osim Plenkovića i ekipe, koji su si povećali plaće više od 60 posto, može priuštiti ove napolitanke? Ljudi s 300 eura mirovine mogu to samo gledati”, kazala je šefica HUZP-a.

VEZANI ČLANCI: 

Ekonomist Ljubo Jurčić naglašava kako nije problem u visokim cijenama, već u niskim dohodcima. Ističe da su cijene u Hrvatskoj slične onima u razvijenim europskim zemljama, no problem je što su prihodi hrvatskih građana tri puta manji u usporedbi s europskim prosjekom. 

Samo neki od primjera poskupljenja koji su iz HUZP-a izdvojili u ovoj tablici su: posebna kobasica Gavrilović, koja je 2022. godine koštala 8.56 eura, sada stoji 9.49 eura. Lekadol tablete za snižavanje temperature od 500 mg po kutiji su s 3.98 eura porasle na 4.98 eura. Muško šišanje bez pranja kose 2022. je koštalo 5.31 eura, dok sada cijena iznosi 8 eura. Bečki odrezak s prilogom u restoranu poskupio je s 8.23 eura na 11.50 eura. Pšenično glatko brašno Podravka od jednog kilograma poraslo je s 0.62 eura na 2.45 eura i Kraš kakao napolitanke od 420 grama sada koštaju 3.19 eura, dok su 2022. koštale 2.65 eura.

>>> FOTO Cijene na rovinjskoj tržnici

Foto: Sasa Miljevic/PIXSELL
Cijene na gradskoj tržnici u Rovinju
Foto: Sasa Miljevic/PIXSELL
Cijene na gradskoj tržnici u Rovinju
Foto: Sasa Miljevic/PIXSELL
Cijene na gradskoj tržnici u Rovinju
Foto: Sasa Miljevic/PIXSELL
Cijene na gradskoj tržnici u Rovinju
Foto: Sasa Miljevic/PIXSELL
Cijene na gradskoj tržnici u Rovinju
Foto: Screenshot, Saša Miljević/Pixsell
Foto: Screenshot, Saša Miljević/Pixsell

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

JR
Jr48
05:20 07.09.2024.

Ljubini biseri u rangu grunfovih dosjetki .Bolje da šuti

ZU
Zurka
06:30 07.09.2024.

Svi sve svaljuju na Euro, ali ja se sjecam gadnih poskupjenja i u vrijeme Kune.

RA
Raptor
07:34 07.09.2024.

Nije problem samo u niskim plačama. Problem je u upravljanju. Nekompetentni menadžeri sve organizacijske slabosti, loše modelirane poslovne procese, slabu produktivnist, povećanje cijena nekih ulaznih troškova i sl. odmah pokušavaju kompenzirati povećanjem cijena. Jednim dijelom problem je pohlepa, a to je ključna riječ za većinu problema u Hrvatskoj. Drugi problem je nedostatak znanja. Upravljanje je složen fenomen i ne može svatko biti menadžer. Rješenja se odmah traže u povećanju cijena umjesto da se radi na optimizaciji poslovnih procesa, edukaciji menadžera i svih zaposlenih, uoravljanju troškovima kvalitete, o čemu velika većina menadžera nema pojma. A tu se, pored ostalig, kriju financijske rezerve i do 30% ukupnih rashoda u nekim djelatnistima. Povećanje produktivnosti i intenzivnosti rada, kvalitete, postiže se inovacijama, učenjem, optimizacijom organizacije, boljim sustavom nagrađivanja radnika, investicijama u ljude i procese. Potrebno je raditi kontinuirano na optimizaciji svih strukturnih elemenata sustava upravljanja. Mi smo tržišna ekonomija i očekuje se da zakon ponude i potražnje učini svoje,