NOVA ŠKOLSKA GODINA

Uvode se nacionalni ispiti za petaše i osmaše te probne mature

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Foto: Večernji list
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Radovan Fuchs: "Maske ostaju, učenici se mogu miješati, vraćaju se roditeljski sastanci..."
31.08.2021.
u 06:32
Novitet su ove školske godine nacionalni ispiti koje će pisati petaši i osmaši u 80 škola te probne mature kao vježba za maturante
Pogledaj originalni članak

Probni ispiti državne mature koje će nova generacija maturanata pisati tijekom nastave, uvođenje nacionalnog ispita za učenike petih i osmih razreda u osamdeset osnovnih škola Hrvatske, završno uvođenje izmijenjenih kurikuluma u četvrte i osme razrede osnovnih, kao i u završne, četvrte razrede srednjih škola – najvažnije su novosti koje učenike očekuju u novoj školskoj 2021./2022. godini koja počinje u ponedjeljak.

Riječ je o trećoj školskoj pandemijskoj godini, a ova, kao i prošla školska godina, započinje fizičkom nastavom za sve učenike svih razreda i škola Hrvatske na kojoj će se inzistirati, što je to više moguće do samog njezina kraja – 21. lipnja 2022. godine.

Dopušteni treninzi, praksa...

U odnosu na prethodne dvije pandemijske školske godine vijest je da sada cijeli razredi neće odlaziti u izolacije pojavi li se među učenicima i nastavnicima zaraza – izolacija će se odnositi samo na učenike koji sjede u neposrednoj blizini zaraženog, a ove je školske godine dopušteno i miješanje djece i učenika različitih odgojno-obrazovnih skupina koji su slične dobi, i to pri provođenju dodatne i dopunske nastave, produženog boravka i slično.

Foto: Večernji list

Ove godine učenici će moći mijenjati učionice i kabinete za razliku od dosadašnje pandemijske prakse kada su uglavnom, ako su i imali fizičku nastavu, sjedili u istoj učionici bez obzira na to koji predmet imali. Učenici koji u svojim učionicama ne mogu držati propisani razmak nastavu će i dalje pratiti noseći maske, a ista se mjera odnosi i na nastavnike koji se do sada nisu odlučili cijepiti. Dakle, maske su na nastavi i u novoj školskoj godini obvezne za učenike od petog do osmog razreda osnovnih škola koji u svojim učionicama ne mogu biti razmaknuti 1,5 m, kao i za učenike srednjih škola u kojima nije moguće osigurati razmak od dva metra – ako se zadovolje ti preduvjeti, učenici ne trebaju imati maske u školi.

Promjena u odnosu na prethodne pandemijske godine je i ponovno održavanje roditeljskih sastanaka uživo, kao i informacija za roditelje, dopušteni su i treninzi školskih sportskih klubova u školskim dvoranama u kojima sudjeluju učenici različitih razreda, a sada će biti dozvoljeni i posjeti školama, ali tako da posjetitelji koji sudjeluju u izvannastavnim aktivnostima kao što su priredbe moraju imati COVID potvrde koje zaposlenici škola moraju provjeravati. U novoj školskoj godini učenička praksa kod poslodavaca odvijat će se bez ograničenja po mjerama koje vrijede za djelatnost i instituciju u kojoj učenik obavlja praksu, a bit će ponovno dozvoljena i praksa u strukovnim školama.

Uz te tehničke izmjene kojima se nastava vraća u oblik na koji su učenici navikli, od ove školske godine očekuju se i noviteti. Uvode se probni ispiti državne mature iz svih predmeta koje učenici mogu prijaviti, a koje svi nastavnici mogu koristiti. Dapače, svaki će nastavnik moći samostalno donijeti odluku o tome hoće li određeni probni ispit državne mature primijeniti u cijelosti ili će ga provoditi u više navrata ovisno o opsegu nastavnih sadržaja i ishodima koji su usvojeni u nastavi. Probnim ispitima želi se maturantima olakšati prilagodbu jer ova generacija maturu piše prema novim ispitnim katalozima koji su već pripremljeni tako da su usklađeni s predmetnim kurikulumima jer na ovu državnu maturu izlaze učenici koji su bili u eksperimentalnome programu “Škole za život“, kao i oni koji su se u kurikulumski pristup uključili godinu dana kasnije.

Provjera kompletnog znanja

Ti se probni ispiti državne mature neće ocjenjivati na način da njihov rezultat utječe na zaključnu ucjenu učenika niti se upisuju u imenik. Učenike koji sada kreću u peti razred u listopadu će dočekati nacionalni ispiti, a učenike koji će u osmi razred nacionalnim ispitima će pristupiti u svibnju. Kako tek počinje primjena nacionalnih ispita u našem školskom sustavu, njima neće pristupiti svi peti i osmi razredi, već učenici tih razreda u ukupno izabranih osamdesetak škola.

Tako će ovogodišnji učenici petih razreda na nacionalnim ispitima provjeravati znanje iz hrvatskog jezika, matematike, prirode i društva koje su morali usvojiti u četvrtom razredu osnovne škole, dok će osmaši nacionalne ispite pisati iz hrvatskog, matematike, biologije, kemije i fizike koji će obuhvaćati cjelokupno gradivo naučeno u osnovnoj školi. Kad postanu konstanta obrazovnog sustava, nacionalni ispiti bit će najbolje mjerilo znanja učenika, ali i dobar pokazatelj kvalitete određene škole i nastavnika. Naime, po rezultatima će se točno znati kakvo je predznanje učenika koji je krenuo u peti razred, kao i koliko je do kraja osnovne škole napredovao. 

VIDEO: Maleni rekorderi: U ovu školu krenulo je 15 para blizanaca!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 34

KG
KG002
07:09 31.08.2021.

Kakvu god maturu vi uveli, sve je to jad i bijeda kad prvo ispravite ispite a onda odlučujete o pragu prolaznosti. Kad je 25% rijesenosti testa dovoljno za dva onda je svima jasno kakva je to matura!

Avatar Upitnik30
Upitnik30
06:59 31.08.2021.

Uvodite novi program za učenike koje ste stavili na čekanje prošle dvije godine. Testirat ćete njihovo znanje.. Zašto se nova fantaziranja ne počinju s novom generacijom prvašića koje se uvede u novi sustav? Vjerojatno zato što se ne može jamiti toliko brzo kao kad odjednom izmijenjaš knjige za osam razreda.. ma bljak..

SI
sisavac
07:09 31.08.2021.

čemu mature kad nakon prve i povika da je teška, budete snižavali kriterije, težinu zadataka, umjesto da radite suprotno? ne, nismo svi jednaki, nemamo svi jednake sposobnosti, i to se mora poznati na ispitima. ne može 3/4 razreda biti odlično, 2-3 da, dosta 4, pola 3, ostatak je dvojka, gauss tu ne fula, njegova razdioba i dalje je meritorna. hvalimo se kako imamo puno odličnih učenika, a na neovisnim testovima ispadaju ispodprosječni! maknimo pritisak roditelja na školu, učitelje, pa oni neće više dijeliti petice za prosječno znanje. jel vi znate što je odličan učenik? onaj koji brzo usvaja gradivo, korak je prije drugih u shvaćanju, sam proučava, istražuje... kolko vaše super odlične djece je takvo? dal znate kolko japanac, kinez, korejac, radi, uči? a kolko naš? nisu danas djeca pametnija nego 'mi' nekad. samo im se dijele ljepše ocjene. uzmite, ako ste sačuvali, neku svoju bilježnicu iz npr. matematike, 7 razred, 8... i dajte svojem lumenu da riješi 5 zadataka. ako riješi 1, i da vas ne vrijeđa što ste mu to dali, budete zadovoljni. uvesti klasifikacijske ispite za svaki upis u viši rang obrazovanja. stres? čitav život je stres. ako učiš kontinuirano, nemaš potrebe živcirati se na kraju godine, pred upis. ako voliš kampanjski, onda.. koga briga.