Rezultat izjednačavanja obračuna davanja na rabljene i nove uvezene automobile pokazao se u punoj veličini. U listopadu je u Hrvatsku uvezeno – po podacima agencije Promocija Plus – čak 3235 rabljenih osobnih automobila. Pribroje li se osobnima i laka gospodarska vozila, dolazimo do listopadskih 3317 rabljenih vozila. Od početka godine uvezli smo 14.725 rabljenih osobnih automobila te još 591 lako gospodarsko vozilo. No i bez gradskih kombi-vozila, jasno je da nam prometnice zatrpavaju “isluženi starci”. U isto vrijeme, od početka godine na našem je tržištu prodano 24.158 novih osobnih automobila, od toga 2194 u listopadu. Novopristigla nova vozila još su u većini, ali samo zahvaljujući tome što se rabljenih malo uvozilo do 1. srpnja – otkad se na rabljena vozila plaćaju davanja po jednakom principu kao i za nova, dok su prije davanja na rabljena uvezena vozila bila veća.
Porast od 1. srpnja
Primjerice, u veljači je 859, a u travnju 1041 rabljeni osobni automobil uvezen u Hrvatsku. U listopadu je u našu državu ušlo čak tri puta više rabljenih automobila od prosječnog mjesečnog uvoza rabljenih do 1. srpnja. Čak i u tome ne bi bilo ništa sporno – iako se daljnjim rušenjem tržišta novih vozila urušavaju i preostala radna mjesta u tvrtkama direktno ili indirektno povezanima s novim automobilima – da se u Hrvatsku ne uvoze prastari automobili. Jer, najviše uvezenih rabljenih automobila proizvedeno je 2001. godine! Čak je 2049 uvezenih automobila staro 12 godina, a prije ovog priljeva isluženih automobila koje su druga tržišta odbacila hrvatski je vozni park u prosjeku bio star 11 godina.
Nakon 12-godišnjaka, brojčano slijede 11-godišnjaci, kojih je ove godine uvezeno 1855. Na trećem mjestu po “poželjnosti” automobili su stari deset godina koja smo uvezli 1674. Ova trojka starudije čini 32,53 posto uvezenih. Pribrojimo li im automobile stare devet godina (1443 vozila), dolazimo do poražavajuće spoznaje da je čak 44,21 posto uvezenih rabljenih automobila staro devet do 12 godina.
Pregled limenih ljubimaca
– U Hrvatsku se kotrlja masa prastarih automobila kojima je teško znati povijest i stvarnu kilometražu. Ne znate što je sve automobil prošao – upozorio je Ivo Ivančević, član uprave tvrtke P.Z. Auto, hrvatskog zastupnika za Volkswagen, Škodu, Seat i Audi na predstavljanju mogućnosti svog programa za prodaju rabljenih vozila.
Ponudili su, naime, vozačima koji su automobil neke od njihovih marki kupili izvan Hrvatske da ga dovezu u Das Weltauto da im ovlašteni serviseri kažu “povijest bolesti” tog automobila. Moguće je i za automobil koji je bio izvan Hrvatske, naime, znati koliko je prošao kilometara i je li bio razbijen, ali samo ako je servisiran u ovlaštenom servisu. Vjerujemo da takav zahtjev klijenta neće odbiti nijedan ovlašteni servis u Hrvatskoj, bilo koje marke. Ako automobil nije bio servisiran u ovlaštenom servisu, kupac teško može pouzdano znati koliko kilometara ima automobil koji je kupio.
imam passat variant 1.8 iz 1996. g. s 380 000 km, lim je savršeno očuvan, boja isto, nikad mi nije stal ili se nekaj pokvarilo. do sad sam promijenil diskove jednom i pločice dva puta, boš pumpu, zadnji lonac auspuha, zupčasti remen i dva plastična dijela od 100 kuna koji su dio sustava za hlađenje i naravno ulje i filtere redovito mijenjam, motor radi savršeno i troši 7 l na 100/km. i nek mi sad netko veli da je to isluženi starac i da, kod provjere motora još je uvijek u njemu 75 kw koliko je bilo i 1996.