RABLJENI AUTI

Oprez! Često se uvoze stari auti s lažnim podacima

auti
Davor Puklavec/PIXSELL
10.10.2013.
u 10:29

Na tržištu su mnogi automobili s vraćenom kilometražom, bez servisne knjižice ili s krivotvorenom servisnom knjižicom

Novi obračun trošarina - najavljivan kao preporod koji će ujedno biti ekološki ali će i potaknuti tržište novih automobila, što bi u konačnici pomladilo hrvatski vozni park - tvorcima se vratio u glavu poput bumeranga.

Jer, ne samo da traženi automobili većinom nisu povoljniji, ne samo da ljudi nisu počeli kupovati nove automobile, već je tržište novih automobila palo na najniže grane ikada dok su građani kojima je automobil neophodan pohrlili preko granice po stare aute nepoznatog podrijetla.

>> Pogledajte na što trebate paziti pri kupnji rabljenih automobila

60% starijih od 10 godina

Prosječan hrvatski automobil stariji je od 11 godina, a građani trenutno iz inozemstva dovlače automobile starije od deset godina. Takvih je, prema podacima Das Weltauta, među uvezenima 60 posto, dok je 91 posto uvezenih rabljenih automobila starije od četiri godine.

Kad se tome doda podatak da je u drugim, uređenim državama tržište rabljenih automobila dva do tri puta veće od tržišta novih, a u Hrvatskoj se proda čak pet puta više rabljenih nego novih automobila, jasniji su razmjeri ove katastrofe. Ljudi nemaju novca, ako i imaju posao boje se za njega. Auto im je neophodan, misle da će povoljnije proći na inozemnom tržištu rabljenih vozila, što otvara put za uvoz starih i nesigurnih automobila.

Davanja državi

– U Hrvatsku se sada preko noći kotrlja masa prastarih automobila. Na tržištu su mnogi auti s vraćenom kilometražom, bez servisne knjižice ili s ukradenom servisnom knjižicom - upozorio je Ivo Ivančević, član uprave PZ Auta, vodeće tvrtke na hrvatskom tržištu za prodaju novih ali i rabljenih automobila.

Naime, osim što je PZ Auto zastupnik za marke Volkswagen, Škoda, Seat i Audi, predstavili su i novosti u programu Das Weltauto, namijenjenom prodaji rabljenih automobila. U ponudi su im automobili od četiri do sedam godina starosti, poznate povijesti. Većinom su to automobili iz Hrvatske, a po potrebi ponudu će popunjavati vozilima iz inozemstva, ali to će biti automobili iz tvornice ili tvrtki povezanih s tvornicom.

Iz Das Weltauta upozoravaju da rabljeni auti u inozemstvu zapravo i nisu povoljniji - izbor je veći, ali automobili su stariji i u lošijem stanju, a pri uvozu u Hrvatsku kupac još mora platiti davanja državi.

>> Nove trošarine potiču na kupnju automobila u nekoj drugoj državi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije