– Bilo bi žalosno da i posljednji busek prestane voziti! Trebaju nam iako voze, naoko, na kratkim relacijama. Puno znači starijima koji idu u trgovine, na groblje ili k doktoru. Posebno onima iz prigradskih naselja. A i meni, radim u školi i iz Harambašićeve ulice imam dosta do posla. Trebaju i mojoj djeci. Pa makar da i grad osnuje svoju tvrtku za prijevoz – komentirala je jučer Verica Košir izjave gradonačelnika Ivana Čehoka. Kako je Varaždin bus završio u stečaju, Čehok je dopustio (još to mora potvrditi Gradsko vijeće) da buseke privremeno preuzme AP Varaždin, dok se ne provede natječaj.
Rupa bez dna
– Postupak bi potrajao više mjeseci i ne želimo da građani ostanu bez prijevoza na koji su navikli – rekao je Čehok. Dodao je da bi možda i sam grad mogao osnovati tvrtku za gradski prijevoz, što je obrat, jer je prošlih godina bio izrazito protiv te ideje. Naime, gradski je prijevoz neisplativ, rupa bez dna. Varaždin bus nije bio u plusu ni sa 42.000 kuna, koliko im je grad mjesečno davao. No očito je promijenio mišljenje.
– Na tu subvenciju te za prijevoz školaraca grad ionako godišnje potroši gotovo tri milijuna kuna! Mogla bi to i naša tvrtka raditi Neka Gradsko vijeće odluči o tome – rekao je Čehok i dodao da postoji mogućnost da neka od gradskih tvrtki proširi djelatnost i organizira prijevoz putnika buseima. Vrijedilo bi čuti što o tome misle direktori Parkova i Varkoma!
No građani svakako žele buseke, koje su zavoljeli.
Daju poseban štih
– Neka osnuju tvrtku ako nema druge. Mislim da je to korektno. Ima ljudi koji nemaju drugu mogućnost, ne mogu toliko hodati. A buseki su postali specifičnost Varaždina, daju mu poseban štih – uvjerava Nebojša Buđanovac.
Mi smo bili u Tel-Avivu i tamo smo vidjeli takve buseke. Zna se ,recimo, broj 20 vozi na relaciji od-do, takvih ima dosta. Nema reda voznji, kad hoces, ides na cestu i cekas dok naide. Kad trebas izaci kazes soferu da stane. Busek je jeftiniji od gradskog autobusa za 10 sekela, a uvijek su puni i jako su omiljeli. Kako se to njima isplati?