Briga za okoliš

Vaš proizvod u moderno dizajniranom pakiranju koje brine za okoliš? Moguće je

Foto: shutterstock
Foto: INA MAZIVA
Foto: INA MAZIVA
27.09.2022.
u 12:32
Društveni standardi podižu norme kada je riječ o ambalaži i zaštiti okoliša. Ekološki prihvatljiva ambalaža u Hrvatskoj postaje imperativ
Pogledaj originalni članak

Društveno odgovorno poslovanje u svijetu nije nepoznanica. Brojni štetni utjecaji nerazgradivog otpada na okoliš doveli su do toga da je Europska unija izdala direktivu kojom se do 2030. godine očekuje potpuna supstitucija plastike u proizvodnim pogonima, te općenito u uporabi.

Shodno tome, nije novost da će svako veće poduzeće morati voditi brigu kako o kvaliteti svojih usluga i proizvoda, tako i o ambalaži, odnosno ekološki prihvatljivim proizvodima koje ne čine štetu za okoliš. U javnom prostoru često se o tome govori, no po statistikama, dokazano je da Hrvatska mora još mnogo napredovati po pitanju edukacije kada je riječ o reciklaži. Zato je iznimno važno upoznati se s osnovnim pojmovima.

Što predstavljaju znakovi na ambalaži i zašto su važni?

Kako biste kao pojedinac znali djelujete li ispravno i u kojem smjeru, važno je raspoznavati oznake na ekološkoj ambalaži. Zasigurno ste ovakve oznake već vidjeli, no njihovo razumijevanje podiže ne samo svijest o ekologiji, već i potiče na kvalitetnu akciju. Kada je riječ o ambalaži i zaštiti okoliša, ekološki prihvatljiva ambalaža u Hrvatskoj postaje imperativ.

Tri strelice predstavljaju univerzalni simbol recikliranja i time naznačuju tri važne funkcije procesa reciklaže:

  • Sakupljanje i sortiranje starih materijala
  • Njihova ponovna prerada
  • Njihovo ponovno korištenje.

To je međunarodni znak za ambalažu koja se reciklira. 1984. godine znak je uvršten u katalog znakova standarda ISO 7000, a od 1997. Europska komisija je predložila dodavanje slovnih i brojčanih oznaka, koje se danas koriste. Ispod znaka nalazi se slovna skraćenica kemijskog spoja od kojeg je ambalaža napravljena, dok se unutar petlje nalazi i brojčana oznaka.

Stavljanjem ovoga znaka na ambalažu, proizvođač poručuje potrošaču da je platio propisanu novčanu naknadu na račun posebne organizacije za gospodarenjem ambalažnim otpadom, te će ona osigurati skupljanje i preradu tog ambalažnog otpada.

Kao što i sam naziv govori simbol je poziv na akciju da se u što većoj mjeri reciklira. Nalazi se na većini proizvoda koji su pogodni za reciklažu, od hrane, namještaja do najrazličitijih oblika ambalaže. Simbol predstavlja samoodrživost procesa recikliranja.

Proizvođač ovim znakom potrošaču daje do znanja da praznu ambalažu stavi u za to predviđena mjesta (kante, kontejnere i sl.), odnosno da ju ne baci prvom prilikom na pod. Simbol potiče savjesno ponašanje naspram odlaganja otpadaka, odnosno očuvanja i zaštite okoliša.

Simbol je definiran EU direktivom (2006/66/EC), odnosno WEEE direktivom Europske unije (Waste electrical and electronic equipment). Otpadna električna i elektronička oprema – simbol označava da se svi električni i elektronički proizvodi po isteku roka trajanja moraju odložiti na odvojeno odlagalište.

Vaša ideja, lokalni proizvod – globalno prihvaćen

Nakon što posjedujete znanja o ekološki prihvatljivoj ambalaži i njezinom značenju, sljedeći korak je da i vi kao poduzetnik počnete proizvoditi upravo takvu ambalažu. Naravno, vaša vlastita ambalaža zahtjeva i vlastito pakiranje, ali i univerzalno prepoznatljivi dizajn po kome ćete biti prepoznati. Mnoštvo birokracije možda je ono što vas koči u realizaciji ovakve ideje, pa stoga nije čudno da vam se postavlja logičko pitanje: odakle početi?

Iako postoje razni internetski izvori o prihvatljivim načinima pakiranja i poslovanja, uvijek je bolje osloniti se na provjerene izvore koji već dugom tradicijom poslovanja pomažu i drugima da se ostvare u smislu ekološki prihvatljivih pravila.

Upravo tu uskaču INA MAZIVA. Naime, INA MAZIVA su prva na tržištu Republike Hrvatske pokrenula proizvodnju proizvoda u mekim pakiranjima, a osim što u meka pakiranja pune vlastite proizvode, uslugu punjenja nude i kupcima koji žele na tržište plasirati vlastitu robnu marku.

Foto: INA MAZIVA

Punjenje proizvoda za INA MAZIVA nije novost. Na svojim stranicama navode kako to rade već 140 godina i nastavit će sve dok postoji potreba i potražnja za takvim uslugama.

Sve svoje proizvode izrađuju u vlastitim pogonima po najvećim standardima kvalitete. Svi proizvodi pune se u pogonu punionice, koji može puniti proizvode u kantice od 100 ml, 0,3 l, 0,6 l, 1 l, 3 l, 5 l, 10 l, veće volumene kao što su bačvice, bačve, IBC kontejneri od 1000 l i autocisterne te odnedavno u vrećice od 3 l, 4,5 l i 5 l. Dio navedene ambalaže proizvode u svom pogonu koji su ove godine modernizirali novim strojem za puhanje ambalaže od 1 l. Uskoro planiraju i pojačati proizvodnju te nabaviti još moderniji i brži stroj za punjenje mekih pakiranja za volumene od 1 litre do 5 litara.

Foto: INA MAZIVA

Nedavno su odradili prvu veliku isporuku personaliziranih mekih pakiranja. Ukupno je isporučeno preko 200.000 litara koja su distribuirana na čak 6 inozemnih tržišta. Sve informacije o uslugama punjenja možete potražiti ovdje.

Sadržaj nastao u suradnji s INA MAZIVA

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr