Ministarstvo unutarnjih poslova nabavlja 27 vozila za intervencije, ukupno procijenjene vrijednosti 7,85 milijuna kuna bez PDV-a. Radi se o dva natječaja za vozila namijenjena postrojbama civilne zaštite i Hrvatske vatrogasne zajednice. Prvi natječaj vrijedan je 4,61 milijun kuna, a njime će se ograničenim postupkom javne nabave koji će se odvijati u dva stupnja nabaviti 13 vozila za intervencije – putnički kombiji s osam plus jedno sjedalo te tri kombi vozila – furgona s pogonom na sva četiri kotača. Procijenjena vrijednost nabave za prvu grupu vozila iznosi 3,84 milijuna kuna, a za drugu grupu 768.000 kuna.
Ograničena javna nabava
Devet vozila za intervencije – kombije i furgone – dobit će državne intervencijske postrojbe civilne zaštite za povećanje pripravnosti za operativno djelovanje na terenu, četiri takva vozila idu za opremanje Državne intervencijske postrojbe Hrvatske vatrogasne zajednice za povećanje pripravnosti i operativno djelovanje na terenu. Sva ta vozila moraju imati dizelski motor minimalne snage od 100 kW-a.
Vozila s nešto jačim motorima traže se na drugom natječaju vrijednom 3,25 milijuna kuna bez PDV-a. I tu se radi o ograničenom postupku javne nabave u dva kruga, a u ovom slučaju nabavlja se 10 teretnih zapovjednih vozila pick-up s pogonom na sva četiri kotača te jedno terensko zapovjedno vozilo SUV, također na sva četiri kotača. Procijenjena vrijednost nabave je za prvu grupu iznosi 2,77 milijuna kuna, a za drugu 480.000 kuna, što taj SUV čini najskupljim vozilom u obje ove nabave. Terenska zapovjedna vozila među ostali moraju biti s dizelskim motorom, minimalne snage 110 kW-a. Šest komada tih vozila nabavlja se za opremanje državne intervencijske postrojbe civilne zaštite za povećanje pripravnosti i operativno djelovanje na terenu. Ta vozila primjerice od svjetlosne opreme moraju imati krovnu konzolu niskog profila s dva plava LED modula. Svaki LED modul treba sadržavati minimalno 12 LED dioda, minimalne snage tri vata po LED diodi. Na krovnoj konzoli, između LED modula, s prednje i stražnje strane na bijeloj podlozi, treba biti centralno postavljen natpis CIVILNA ZAŠTITA, ispisan plavim slovima. Taj natpis mora imati mogućnost osvjetljavanja u noćnim uvjetima, odnosno unutar konzole mora biti odgovarajuće pozadinsko osvjetljenje. Konzola treba biti ugrađena na prednji dio krova vozila iznad stupa prednjih vrata. Konzola mora imati četiri bijela LED reflektora, a pri tome svaki LED reflektor mora biti minimalne snage osam vati. Dva reflektora moraju biti naprijed za osvjetljenje zaustavljenih vozila, dok su druga dva lijevo i desno na konzoli namijenjena osvjetljavanju ulica i prolaza bez potrebe izlaska iz vozila. Prednji reflektori moraju se uključivati u paru, dok se svaki bočni reflektor može zasebno uključiti. Usto ova vozila moraju imati po dvije usmjerene LED bljeskalice plave boje na prednjem dijelu vozila ugrađene u prednju masku vozila te na stražnjem dijelu vozila. Što se zvučne opreme tiče, moraju imati zvučni signalni uređaj s mikrofonskom kombinacijom i mogućnošću izbora više tonova. Za vatrogasce se pak nabavljaju četiri terenska zapovjedna vozila koja moraju imati istu svjetlosnu opremu kao i ona za Civilnu zaštitu samo što na njima mora imati postavljen natpis VATROGASCI.
SUV od 600.000 kuna
SUV vrijedan 600 tisuća kuna s PDV-om pak ide za Državne intervencijske postrojbe civilne zaštite za povećanje pripravnosti i operativno djelovanje na terenu. I on mora biti dizel, a snaga njegova motora mora biti minimalno 210 kW-a. SUV mora, među ostalim, imati po dvije usmjerene plave LED bljeskalice na unutarnjoj strani gornjeg, odnosno donjeg dijela prednjeg vjetrobranskog stakla, zatim na unutarnjoj strani gornjeg, odnosno donjeg dijela stražnjeg stakla te na prednjem dijelu vozila i to ugrađene u prednju masku vozila. Novi SUV Civilne zaštite od opreme među ostalim mora imati ABS uređaj protiv blokiranja kotača pri kočenju, ESP elektronski sustav stabilnosti vozila, automatski-klima uređaj, radiouređaj s ugrađenom navigacijom, kameru za vožnju unazad s pripadajućim zaslonom, parkirne senzore naprijed i nazad, prednja glavna svjetla u LED tehnologiji, adaptivni tempomat, a mora imati i zatamnjena stražnja bočna stakla i stražnje staklo najtamnijom tvornički dostupnom nijansom.
Vjerojatno nisam dobro pazio, gdje to je, da li je to možda u Puli ili Rijeci.