IZRADILA ZAGREBAČKA TVRTKA

Vatrogasci koriste sustav za komunikaciju za vrijeme intervencije: 'Znaju tko je na terenu i koliko opreme imaju'

Foto: Davor Božinović/Facebook
Sustav za rano upozoravanje i upravljanje krizama - SRUUK
Foto: Snježana Bičak
Foto: Snježana Bičak
28.06.2023.
u 16:58
Domaća tvrtka Biss razvila sustav za komunikaciju koji pomaže vatrogascima na terenu za vrijeme intervencija
Pogledaj originalni članak

Operativno vatrogasno zapovjedništvo nedavno je počelo sa radom, a ove sezone u sustavu je 20 novopostavljenih kamera u tri županije pa ih je sada ukupno 116. Kako je pojasnio glavni vatrogasni zapovjednik Slavko Tucaković, Operativno vatrogasno zapovjedništvo na jednom mjestu objedinjuje sve slike i informacije s cjelokupnog teritorija Hrvatske. Sa dodatnih 20 kamera  na području Istarske, Primorsko-goranske i Ličko-senjske županije, odnosno sa ukupno 116 kamera povezanih u OVZ-u, mogu kontrolirati situaciju i moguće požare koji su ljeti, nažalost, česti.

Vatrogasci u Hrvatskoj koriste i sustav za komunikaciju koji je za njih napravila zagrebačka softverska tvrtka Biss, a u razgovoru s direktorom tvrtke Robertom Dimitrovskim doznajemo detalje o tom i drugim sličnim sustavima koji se koriste u kriznim situacijama.

Koje sve sustave ranog upozorenja je tvrtka do sada razvila i koristi se na terenu; za promet, požare, poplave....?

Razvili smo platformu koja pruža korisnost u različitim sektorima, uključujući javne službe, gradove i poslovni sektor. Trenutno smo implementirali sustav u dva hrvatska telekoma, Javnoj vatrogasnoj postrojbi, Dobrovoljnim vatrogasnim društvima te provodimo pilot projekt u gradskom komunalnom poduzeću. Naša prodajna ekipa intenzivno obilazi potencijalne korisnike. Prepoznajemo veliki potencijal u upravljanju različitim vrstama intervencija uz pomoć podataka radi olakšanog upravljanja. Naše korisničko sučelje omogućuje operaterima praćenje situacije na terenu i upravljanje intervencijama, a u slučaju potrebe za preraspodjelom resursa dovoljan je jedan klik mišem. Zahvaljujući našem iskustvu rada u različitim industrijama poput logistike i telekomunikacija, prenosimo svoja znanja na sustave ranog upozoravanja. Jedan od ključnih projekata na kojima radimo je osiguravanje neprekidnog prijenosa podataka u slučaju nepogoda poput poplava i potresa.

 >> VIDEO Predstavljen je novi sustav za rano upozoravanje i upravljanje krizama

Temeljem prethodnih iskustava sa padom mobilnih mreža i nemogućnosti organiziranja hitnih službi, u suradnji s telekomunikacijskim operaterima radimo na implementaciji sustava koji će državnim službama omogućiti prioritetni kanal komunikacije. To znači da će mobilni uređaji korisnika našeg sustava raditi nesmetano čak i u slučaju preopterećenosti mreže. Naše sustave ranog uzbunjivanja koriste dva HR telekoma i vatrogasci.

Na koji način sustav uzbunjivanja funkcionira; slanjem poruka institucijama ili pojedincima (građanima)?

Naša platforma omogućuje višestruke razine komunikacije. Interne interventne službe koriste mobilnu aplikaciju za međusobnu komunikaciju, što osigurava ispravan tijek zapovjednog lanca tijekom intervencija. Istovremeno, građani su obaviješteni putem SMS poruka i CBC cell broadcast poruka. Sustav osigurava komunikaciju u stvarnom vremenu i čuva informacije nakon svake intervencije, omogućujući učenje i predviđanje za buduće intervencije. Također, sam sustav osigurava telekomunikacijsku vezu tijekom trajanja situacija. Naš sustav temelji se na znanju hrvatskih stručnjaka te je posebno prilagođen za funkcioniranje u kriznim situacijama. Ova činjenica je iznimno važna za Hrvatsku, jer osigurava da procese upravljanja kriznim situacijama poznaju domaći stručnjaci.

POVEZANI ČLANCI:

Kakve su reakcije na terenu; u smislu ublažavanja posljedica problema korištenjem sustava?

Iako je naš sustav relativno nov u korištenju, sada je ključno osigurati kontinuitet njegovog razvoja. Korisnicima pruža iznimne koristi, posebno u kritičnim situacijama. Sustav omogućuje korisnicima da imaju uvid u točne informacije o tome tko se nalazi na terenu i koja vrsta opreme je dostupna. Također, pruža praćenje situacije u stvarnom vremenu te bilježi završetak intervencija. Umjesto ručnog stvaranja papirnatih dokumenata, sada se sva potrebna dokumentacija stvara kroz naš sustav. To znači da korisnici mogu usredotočiti svoju pažnju na ono što je zaista bitno - spašavanje života. Eliminiranjem ručnog unosa papirologije, korisnici imaju više vremena i resursa za brže i učinkovitije djelovanje u hitnim situacijama. Naš sustav im omogućuje fokusiranje na pružanje pomoći, donošenje brzih odluka i upravljanje intervencijama na najbolji mogući način.

Rano uzbunjivanje zbog mogućih poplava; koje parametre softver koristi, na koji način radi?

Trenutno radimo na implementaciji IoT (Internet of Things) mjerenja vodostaja rijeka. IoT je koncept koji se odnosi na mrežno povezivanje fizičkih uređaja i objekata s internetskom infrastrukturom radi prikupljanja i razmjene podataka. U kontekstu mjerenja vodostaja rijeka, IoT omogućuje postavljanje senzora ili uređaja koji kontinuirano mjere razinu vode u realnom vremenu. Senzori za mjerenje vodostaja rijeka mogu biti postavljeni na ključnim lokacijama uz rijeku i povezani s mrežom. Ti senzori bilježe podatke o razini vode i šalju ih preko interneta na centralnu platformu ili bazu podataka. Ovi podaci mogu se dalje analizirati i koristiti za praćenje stanja vodostaja, detekciju poplava, predviđanje vremenskih uvjeta ili upozorenje nadležnih tijela i javnosti. Implementacija IoT mjerenja vodostaja rijeka donosi niz prednosti. Prvenstveno, omogućuje kontinuirano praćenje vodostaja u stvarnom vremenu, što pomaže u ranom otkrivanju naglih porasta vode i potencijalnih prijetnji od poplava.

Je li već neki grad, općina, županija, tvrtka, institucija iskazala želju da koristi ili prouči vašu uslugu ili neki sustav već koriste?

HGSS, Civilna zaštita - iskazali su želju, vatrogasne postrojbe (JVP,DVD)- koriste naš sustav. Cilj je da povežemo sve vatrogasne postrojbe u sustav, odnosno da svaka vatrogasna postrojba koristi naš sustav HAVEN First Responders.

Koji sektori će u budućnosti biti najzanimljiviji, u smislu da će trebati sustave ranog uzbunjivanja - vezan za klimatske promjene, promet...gdje možda postoji najveća potražnja klijenata za formiranjem nekog sličnog sustava (ukoliko se može govoriti i o tome)?

Digitalizacija donosi brojne koristi u različitim sektorima, a županije i gradske razine su posebno zanimljive jer mogu ostvariti niz prednosti kroz primjenu digitalnih sustava. Kada je riječ o komercijalnoj upotrebi sustava, prioritetni sustavi za osiguranje kvalitete usluga (QoS) imaju neograničene mogućnosti upotrebe. Od nautičkog turizma: Implementacija digitalnih sustava omogućava korisnicima stalnu povezanost s kopnom putem mobilnih uređaja. Nautički turisti mogu koristiti digitalne platforme ili aplikacije koje pružaju informacije o marinama, vremenskim uvjetima, navigaciji, turističkim atrakcijama i drugim korisnim informacijama. Ovo poboljšava njihovo iskustvo i sigurnost tijekom plovidbe.

Zaštitarske tvrtke: Sustav omogućuju zaštitarskim tvrtkama da imaju centralizirani uvid u sve događaje na terenu. To uključuje nadzor sigurnosnih kamera, senzora za pokret, alarmnih sustava i drugih relevantnih informacija. Centralna kontrola omogućuje brzo reagiranje na incidente, bolje upravljanje resursima i povećanu sigurnost objekata. Ovo su samo neki od primjera komercijalne upotrebe sustava.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.