westin

Vina nikad bolja, a teško je odoljeti i pjenušcima

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
U hotelu Westin organizirano kušanje najboljih hrvatskih vina
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
U hotelu Westin organizirano kušanje najboljih hrvatskih vina
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
U hotelu Westin organizirano kušanje najboljih hrvatskih vina
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
U hotelu Westin organizirano kušanje najboljih hrvatskih vina
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
U hotelu Westin organizirano kušanje najboljih hrvatskih vina
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
U hotelu Westin organizirano kušanje najboljih hrvatskih vina
01.02.2019.
u 11:12
Ohrabruje što je izvoz u prvih 10 lanjskih mjeseci porastao 22% u odnosu na 2017.
Pogledaj originalni članak

S obzirom na izvrsnu kvalitetu grožđa koju smo imali u Slavoniji imali, tržište može očekivati izvanredna vina, kazao je predsjednik Udruge Graševina Croatica Vlado Krauthaker na jučerašnjem En Primeuru 2019. Popularna vinska svečanost u organizaciji HGK, Vina Dalmacije, Hortus Croatiae i Graševine Croatice okupila je čak 65 naših poznatih vinara koji su sommelierima, vlasnicima i voditeljima restorana, barova i hotela, distributerima te svim ljubiteljima dobre kapljice predstavili mlada bijela vina berbe 2018., te crna vina iz 2017. iz tri regije koja će tek doći na tržište, kako bi prije početka nove turističke sezone potencijalni kupci dobili uvid u njihovu kvalitetu. 
Krauthaker kaže kako je lanjska berba bila obilna što se tiče uroda, vina odlična, a osigurali su i zalihe. Zbog premalih količina iz 2017. mnogi su u ovu godinu ušli bez ijedne “stare” boce u podrumu, kakve u pravilu prodaju do lipnja, no primjetno je kako je među posjetiteljima En Primeura jučer bilo malo ugostitelja.

Novi vinski zakon

Sve više turista traži hrvatska vina, ona su sve poznatija. No i dalje je 30-40% vina iz uvoza, koja možda i ne bi bila toliki problem da među njima nije 30-ak posto jako nekvalitetnih koja štete ugledu domaćih vinara, jer ih ugostitelji nude kao domaća. Uskoro ćemo dobiti novi vinski zakon koji bi trebao spriječiti prodaju i marketing takvih vina, te dati novi poticaj razvoju domaćeg vinarstva, posebice u proizvodnji vrhunskih vina sa zemljopisnim podrijetlom, priča Krauthaker.
Tradicija, dašak modernog i inovativnog, sljubljene s berbom za pamćenje jučer su nudili okuse za svačija nepca – od slavonskih chardonnaya i sve popularnijih graševina, međimurskih vrlo svježih vina i izražene voćnosti, kakve je prema riječima Davida Štampara iz Hortus Croaticae “lako razumjeti”, do svježih i laganih, ali i moćnih dalmatinskih pošipa i ostalih bijelih te crnih vina.


– Dovoljno vlage u vegetaciji i optimalne temperature u ljeto i jesen dali su visoku kvalitetu i dobar urod grožđa. Vjerujem da će se o berbi 2018. u vinarskim krugovima dugo govoriti s posebnim zadovoljstvom, a posebice o plavcu malom, na čiju ćemo potvrdu ipak pričekati nekoliko godina – istaknuo je Ivica Kovačević, predsjednik udruge Vina Dalmacije. 
Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam, kazao je kako sa 70-80 milijuna litara vina godišnje i činjenicom da je uvoz dvostruko veći od izvoza ne možemo biti zadovoljni. No ohrabruje što je izvoz u prvih 10 lanjskih mjeseci porastao 22% u odnosu na isto razdoblje 2017. I to u segmentu kvalitetnih i vrhunskih buteljiranih vina i pjenušaca – vina više cjenovne kategorije, što je dokaz da nas sve više počinju cijeniti i izvan granica Hrvatske – rekao je Kovačević.

Trend svježih vina

Da hrvatska vina postaju sve prepoznatljivija na europskom i svjetskom tržištu, svjedoče i brojne nagrade koje iz godine u godinu osvajaju hrvatski vinari, a kako ne bi sve stalo na provjerenim proizvodnjama, sve je više onih koji se okreću sve popularnijim pjenušcima. Kutjevačka vinarija Perak jučer je uz muškat, chardonnay, graševinu… predstavila i vrhunski pjenušac od čiste graševine s likerskim ekstraktom iz ledene berbe 2015., proizveden klasičnom metodom vrenja u boci. 
– Krećemo na tržište s prvih 1000 boca – kazao nam je Ivica Perak. Trend su svježa vina, pa tako i pjenušci, koji u svijetu čine već 10% u ukupnoj strukturi prodaje vina.

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.