skupo grijanje

Vinkovački Glas potrošača provjeravao zašto su računi za plin tako visoki

Foto: Kristina Stedul-Fabac/PIXSELL
Vinkovački Glas potrošača provjeravao zašto su računi za plin tako visoki
23.01.2014.
u 13:40
Ivan Odor iz Centra za zaštitu potrošača Vukovarsko – srijemske županije Glas potrošača, sastao se s oba distributera plina na istoku Slavonije
Pogledaj originalni članak

Ivan Odor iz Centra za zaštitu potrošača Vukovarsko – srijemske županije Glas potrošača, sastao se s oba distributera plina na istoku Slavonije, Prvim plinarskim društvom Vukovar i Plinarom istočne Slavonije Vinkovci, kako bi razjasnio razloge visokih računa za plin za mjesec prosinac koji su bili i za 100 posto veći, od onih za studeni. 

Posebice je to zabrinulo potrošače jer je osobna percepcija o temperaturi u ta dva obračunska perioda bila takva da razlika u temperaturi ne opravdava toliko povećanje.

- Provjerili smo isporučene količine plina koje su prema pokazateljima distributera primjereno obračunate, a provjeravali smo i cijene koje su diktirane od strane HERA-e i one pokazuje trend povećanja u odnosu na početak korištenja plina kao energenta. Riječ je o drastičnom povećanju, jer prije desetak godina kada se plin kao energent počeo koristiti na našem području cijena jednom kubnog metra iznosila je oko kune dok je danas 3,8 kunaSljedeći parametar koji smo provjeravali je kalorična vrijednost plina, a ovaj posao obavlja ovlaštena tvrtka Plinacro i to dva puta mjesečno i u čiju vjerodostojnost ne bi trebali sumnjati. Svi nezadovoljni potrošači imaju mogućnost provjere svojih računa i oba distributera su pristala dati podatke korisnicima, a naš savjet nezadovoljnim potrošačima je da ulože pisani prigovor na iskazane račune, uz plaćanje neospornog djela računa, odnosno neka plate onaj dio za koji smatraju da su potrošili plina. Sve pisane prigovore korisnika razmatrat će povjerenstva koja su oformljena unutar oba distributera, a član povjerenstva biti će i predstavnik udruge potrošača. Ukoliko korisnik i nakon odluke povjerenstva nije zadovoljan, svoja prava može potražiti na sudu te i na taj način pokušati zaštiti svoja potrošačka prava - pojasnio je Odor.

>> Dobili i do 150 posto veće račune za plin!

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

ŽU
županjac
17:52 26.01.2014.

Poslao sam prigovor i dobio opširan odgovor u stilu "puno rečeno, malo kazano". Gospoda iz distribucije uporno provlače izgovor kako je došlo do razlike zbog datuma kada je stanje na brojilima očitavano. Tvrdim da se tu ne radi isključivo o tome (ili bar ne u velikoj mjeri). Pitanje prvo: zašto na spornim, a i na ostalim računima, ne stoji datum očitavanja, odnosno na računima stoji da se radi o računu za razdoblje, primjerice, 30.11. - 31.12.2013.? To je isto kao kad bi u trgovini dobili da platite račun velikog iznosa i da vam pritom trgovac kaže da se zeznuo prilikom ispostavljanja prošlog računa. Ako na računu stoji 30.11. - 31.12. onda obračun treba odgovarati tom razdoblju ili da na računu piše pravo razdoblje. Pitanje dva: upravo da se i uvaže datumi očitavanja (pa tako se razdoblje povećava do, primjerice 37 dana), potrošnja se ne može povećati tri puta (račun od oko 400 kn povećan je na račun od oko 1200 kn) kao što je slučaj kod mene, ako se zna da se režim zagrijavanja u ta dva mjeseca nije promijenio. Sve se to svodi na aljkavo i šlampavo očitavanje, od čega sve polazi. Stoga preporučam, da u dogovoru sa distributerom (dovoljno ih je samo nazvati i priopćiti im svoju odluku), sami očitavate stanje zadnjeg dana u mjesecu i pošaljete putem interneta. Na taj način ćete smanjiti evidentnu grešku prilikom očitavanja.Na visinu iznosa na računu zbog nekvalitetnog plina ili cijene plina na žalost ne možemo utjecati. Cijena se zna, ali kvalitetu lošeg plina iz prosinca nikako ne možemo znati. A novac je otišao u džepove distributera.