gradnja cesta

Vladin plan: Autocesta do Karlovca sa šest trakova

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
Vladin plan: Autocesta do Karlovca sa šest trakova
29.12.2013.
u 16:00
U gradnju autocesta do 2016. bit će uložena 4,31 milijarda kuna manje nego u razdoblju od 2009. do 2012. godine.
Pogledaj originalni članak

U gradnju autocesta Hrvatska će do 2016. godine uložiti još 6,89 milijardi kuna i tako dobiti novih 100-tinjak kilometara autocesta i brzih cesta. To je predviđeno Programom građenja i održavanja javnih cesta za razdoblje od 2013. do 2016. godine koji je Vlada prihvatila na svojoj posljednjoj sjednici. U odnosu na prethodno razdoblje od 2009. do 2012., na gradnju autocesta potrošit će se 4,31 milijarda kuna manje.

Proširenje postaje Demerje

U prethodne četiri godine tako su u gradnju autocesta uložene 11,2 milijarde kuna, 20 posto više od planiranog iznosa, a ukupno je sagrađeno i pušteno u promet 183,36 kilometara autocesta. Kukuriku koalicija je, nakon dolaska na vlast, najavila da zbog velikog zaduženja Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka – Zagreb obustavlja daljnje građenje autoceste pa je sukladno tome u novom programu uglavnom predviđen završetak već započetih radova na autocesti Zagreb – Sisak, na koridoru Vc, Istarskom ipsilonu...

U Programu je navedeno i 20-ak kilometara autoceste do Ploča i do granice s BiH, koji su nedavno pušteni u promet. No jedna od najvažnijih stavki tog programa jest dogradnja dionice autoceste Zagreb – Karlovac u šesterotračnu prometnicu. U 2016. godini za tu je investiciju predviđeno 290 milijuna kuna. Tako će napokon u realizaciju plan da tih 40-ak kilometara autoceste, na kojima često nastaju velike gužve, u svakom smjeru ima po tri prometna traka. Osim toga, 2016. godine počinje i sanacija postojeća četiri traka na toj dionici, za što je predviđeno 80 milijuna kuna. Za proširenje naplatne postaje Demerje i uklanjanje naplatne postaje Lučko u zadnjoj godini novog četverogodišnjeg programa predviđeno je 30 milijuna kuna, a za gradnju novog čvora Karlovac 40 milijuna kuna. Na kraju 2016. godine tako bi Hrvatska trebala imati ukupno 1513 kilometara autocesta i brzih cesta.

Kukuriku koalicija i resorni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić puno će više uložiti u državne ceste od HDZ-ove vlade i bivšeg ministra prometa Božidara Kalmete. Tako će od 2016. godine u gradnju državnih cesta biti uložene 5,93 milijarde kuna, dok je u prethodnom četverogodišnjem razdoblju za tu stavku potrošeno 3,56 milijardi kuna. Ukupno će u gradnju, održavanje i obnovu državnih prometnica do 2016. godine biti uloženo 10,86 milijardi kuna, 4,38 milijardi kuna više nego u prethodnom četverogodišnjem planu.

Hrvatske ceste za to će dobiti i dodatnu financijsku injekciju jer će od 1. siječnja 2014. godine iz cijene litre goriva dobivati 80 lipa, umjesto dosadašnjih 60 lipa. A potreba za dodatnim ulaganjima u državne ceste u Programu se argumentira rezultatom istraživanja o stanju kolnika tih prometnica u Hrvatskoj, koje je pokazalo da je više od 50 posto državnih cesta u dobrom stanju s obzirom na sigurnost, a na 29 posto kolnika je sigurnost zadovoljavajuća. No na 19 posto državnih cesta stanje sigurnosti je loše.

Većina cesta u lošem stanju

Što se tiče udobnosti vožnje, samo 37 posto državnih cesta u dobrom je stanju, a 24 posto u zadovoljavajućem. Čak 38 posto državnih cesta u lošem je stanju kad je riječ o udobnosti vožnje.

U županijske ceste od 2013. do 2016. bit će uloženo 3,5 milijardi kuna, što je gotovo 1,4 milijarde kuna više nego u Programu od 2009. do 2012. godine. U gradnju županijskih i lokalnih prometnica bit će uloženo 125 milijuna kuna.

Programom od 2013. do 2016. previđeno je ukupno ulaganje u javne ceste od 23,1 milijardu kuna, što je gotovo na istoj razini u odnosu na prethodni program prema kojem je u javne ceste uloženo ukupno 23,07 milijardi kuna.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 32

Avatar Glina74
Glina74
17:08 29.12.2013.

a od kuda im ti silni novci pa hrvatska ima 4 500 000 stanovnika od toga 1 500 000 penzionier i dragovoljaca 500 000 ne zaposlenih 500 000 studenata, sportaša,umijetnika .akadamika etradnig zvijeza koji ne plačaju porez i nikakove obaveze nemaju 100 000 kriminalaca i političara koji isto ništa ne privređuju uvozimo više nego izvozimo ak i kapului češnjak uvozimo a oni imaju lovu da grade ceste koje zjape prazne 10 mjeseci u godini meni se čini da su te ceste samo za njih da puno ne drnda kada nekuda idu sa autom sa velikom pratnjom i osiguranjem jer večimom idu sa helikopterima tako n das e mogu praviti važni da se bez njih ne može jadni jadni jadn smo ga mi

DH
dalibor.hren
17:03 29.12.2013.

Treba se dodatno zadužiti i onda cestu na upravljanje dati strancu nek zaradi.

Avatar Drazen Klaric
Drazen Klaric
18:29 29.12.2013.

Hm, izgleda da je u ovoj zemlji ludilo nasljedno, što je i razumljivo, jer se na cestama okreče velik novac. Dakle, ako se Kaljmeta zadužio do bola, ako su tuneli preplačeni nekoliko puta, ako su gubici strašni, ako je kriminal do neba, - možemo mi i bolje i jače. Kukurikuuuu! A sve na teret odrpanaca koji se ni ne voze cestama, jer nemaju ni za kruh, a kamoli za benzin, a o automobilima da i ne govorimo. Imamo Hrvatsku.