Hrvatske autoceste planiraju, vjerojatno sutra, pustiti u promet autocestu do Ploča iako nemaju dovoljno radnika koji će održavati tu prometnicu i raditi na novim naplatnim kućicama.
Educirani kadar
Stoga je ovih dana u Hrvatskim autocestama – Održavanje i naplata cestarine bila prava drama jer je voditelj tehničke jedinice Vrgorac Marko Žužul, koja pokriva autocestu do Ploča, zaprijetio ostavkom ako mu se ne osigura educirani kadar – poput ophodara, operatera i električara – koji će pokrivati novootvorene kilometre autoceste. Žužul je na problem održavanja novih kilometara i manjak ljudi upozorio pismenim putem v. d. direktora Sektora održavanja Željka Kadijevića, kojem je i zaprijetio ostavkom.
HAC ONC planirao je putem agencije za posredovanje u zapošljavanju zaposliti 80 ljudi, a time bi onda pokrili i manjak ljudi na Vrgorcu kad se pusti u promet autocesta do Ploča. No, po nalogu Nadzornog odbora morali su odustati od tog zapošljavanja. Stoga su se našli u velikim problemima kad je odlučeno da se ovih dana ide u otvaranje novih kilometara prema Pločama. A kako bi riješili problem manjka ljudi u TJ-u Vrgorac, odlučili su premjestiti radnike iz drugih tehničkih jedinica pa čak i iz Zagorja.Tako je na privremeni rad u Vrgorac i Ploče otišlo 47 radnika HAC-ONC-a. Za njih će morati plaćati troškove terenskog dodatka, korištenje vozila te smještaja. Ti će troškovi iznositi oko 350.000 kuna, kažu u HAC-ONC-u, i to za dva mjeseca. Naime, nakon spajanja HAC-ONC-a i ARZ-ON-a u jednu tvrtku u siječnju 2014. godine napravit će se reorganizacija i restrukturiranje tvrtke pa će se utvrditi konačan potreban broj radnika. A onda će se preostala slobodna radna mjesta na dionici prema Pločama popuniti javnim natječajem, navode u HAC-ONC-u.
Na pitanje zašto otvaraju dionicu prema Pločama ako nemaju dovoljno radnika, u toj tvrtki kažu da nisu kompetentni donositi odluke o terminima otvaranja autoceste, ali napominju da raspolažu dovoljnim brojem radnika, mehanizacije i potrebnog materijala. U HAC-ONC-u tvrde i da s preraspodjelom djelatnika na Vrgorac neće biti ugrožen rad drugih tehničkih jedinica.
Sve nejasnoće riješene
Potvrdili su nam da je voditelj tehničke jedinice Vrgorac napisao dopis v. d. direktoru Sektora za održavanje.
– Svakodnevnom poslovnom komunikacijom voditelji obavještavaju nadređene o problemima s kojima se susreću u svom radu. U predmetnom slučaju sve su nejasnoće i otvorena pitanja na radnim sastancima razriješena – tvrde u tvrtki koja održava autoceste za HAC.
Mislim da ih je iznenadila ekstremna brzina gradnje s obzirom da se tih 20km izgradilo cak za samo 6 godina.