Čelnici Dubrovačko-neretvanske županije sljedećih će mjeseci donijeti izmjene i dopune Prostornog plana, a već na osnovi najavljenih izmjena donose druge dokumente.
Naime, ovih je dana održana javna rasprava o studiji zaštite okoliša spojne ceste od čvorišta Osojnik buduće autoceste prema Dubrovniku do mosta preko Rijeke dubrovačke. Planom se najavljuje kako će se sav promet s autoceste preusmjeravati na postojeću Jadransku magistralu koja prolazi neposredno iznad grada Dubrovnika.
– Autocesta ima svoj prirodan tijek i na nju ne smijemo gledati kao da završava u Dubrovniku, odnosno da je sav promet koji bude silazio s čvorišta na Osojniku namijenjen nama. Mnogo je tu vozila koja će put nastaviti prema Crnoj Gori, Albaniji i drugim državama, a Dubrovnik neće dopustiti da neposredno iznad Grada prolazi sav taj promet – izrazio je nezadovoljstvo gradonačelnik Andro Vlahušić, dodavši kako se do čvorišta Osojnik treba planirati pristupna cesta koja bi dubrovačkom području omogućavala lakši ulaz na autocestu, ali ne da tranzitni promet prolazi tom cestom.
S najavljenom pristupnom cestom iz istog se razloga ne slažu ni predstavnici struke koji su imali primjedbe i na druga rješenja.
– Ovakva cesta ne uklapa se u prostor jer su previđena četiri traka na brdovitom području visokog nagiba. Samim time, njezinom izgradnjom imali bismo 40-50 metara zasjeka stijenske mase neposredno iznad naselja, a predviđeni rotor ispred mosta znatno bi nagrdio pejzaž – rekao je Božo Letunić iz Društva dubrovačkih građevinskih inženjera.
Ekolozi su zabrinuti jer bi ceste prolazile pokraj zaštićene Moćinske špilje, a projekt s kojim se mnogi Dubrovčani ne slažu stajao bi oko 200 milijuna kuna.