Za manje od dva sata stizat će se vlakom od Osijeka do Zagreba. Novi, moderni vlak jurit će 160 kilometara na sat. Trebat će prvo, pak, "srediti" pruge. Rekonstruirat će se dionica od Osijeka do Strizivojne i Vrpolja, kao i trasa od Osijeka do Antunovca. Samo je to dio velikog projekta, teškog oko 200 milijuna eura, a za koji će se novac tražiti iz fondova Europske unije. Sporazum o suradnji na provedbi tog projekta potpisali su jučer čelnici grada Osijeka, županije te HŽ Infrastrukture.
– Sama tehnička dokumentacija stajat će najmanje pet milijuna eura, treba sve pripremiti za fondove. Zahtjevan je to projekt, većina će radova biti u gradu, gdje možemo naići na poteškoće i sa zaštitom spomenika kulture – naveo je Darko Peričić, predsjednik uprave HŽ Infrastrukture.
Izgradit će se novi kolodvor u Đakovu, a osječki teretni kolodvor premjestit će se na tzv. Poligon C. Vozače će posebno razveseliti vijest da će se denivelirati pet raskrižja pružnih prijelaza s cestovnima, među kojima je i ono u izuzetno prometnoj Ulici Sv. L. B. Mandića.
– Dobit će se bolji protok osoba i roba te kvalitetniji život, a ja ću kao gradonačelnik biti puno sretniji jer će ljudi manje psovati i mene i željeznicu zato što moraju čekati na rampama – kazao je prvi čovjek Osijeka Ivica Vrkić.
Radovi bi trebali početi za dvije godine, a kraj im je planiran 2020.
Vraća se u život i pruga od Požege do Našica, kako Osijek ne bi bio prometno odsječen kada 2016. počnu radovi na željeznicama.