Ukidanje 200 vlakova, odnosno neprofitabilnih linija odgađa se do 1. rujna jer će se prije toga željeznički sindikati s resornim Ministarstvom prometa dogovoriti o racionalnijem voznom redu, a u iduća tri mjeseca kupit će se 35 novih lokomotiva. Dogovor je to koji su jutros prije sjednice Gospodarsko-socijalnog vijeća postigli sindikati željezničara i ministar prometa Božidar Kalmeta. Prenio nam je to Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske.
Unatoč tom dogovoru sindikati nisu odustali od današnjeg prosvjeda pa su vlakovi stajali od 10.55 do 11.10 sati. Prosvjedovalo se zbog dugogodišnjeg neulaganja u Hrvatske željeznice, ali neposredan povod prosvjedu bio je taj što željeznički sindikati isprva nisu bili pozvani na današnju sjednicu GSV-a na kojoj se trebalo raspravljati upravo o željeznicama. Ipak, ministar Kalmeta na jutrošnjem je sastanku pozvao Sindikat strojovođa Hrvatske, Sindikat prometnika vlakova RH, Sindikat tehničkih pregleda vagona i vlakova HŽ-a te Sindikat željezničara na GSV, ali Mrgan tvrdi kako je Krešimir Sever, predsjednik Nezavisnih sindikata Hrvatske, bio protiv njihova sudjelovanja na GSV-u jer je od spomenutih samo Sindikat željezničara član sindikalnih središnjica.
Ovaj tjedan sastanak Kalmete sa sindikatima i upravom HŽ-a
– Digli smo se i otišli, mislim da je ostao samo Sindikat željezničara – rekao je Mrgan. Vlada je sada dobila svojevrsni time out jer željezničari neće ići u nove prosvjede dok ne vide ostvaruju li se i kojim tempom obećanja koja im je jutros dao ministar Kalmeta.
sve se mijenja, ali kalmeta ostaje.