Čak 33 posto vozača koji danas imaju vozačku dozvolu upravljalo je automobilom i prije nego što su je dobili. Pretežno su to bili muškarci, njih 43 posto, u dobi od 16 do 19 godina.
Najčešći prometni prekršaji koje vozači počine jest prekoračenje brzine do 20 kilometara od dopuštene, korištenje mobitela za vožnje te nevezivanje sigurnosnim pojasom.
Ne vežu djecu u autu
Rezultati su to istraživanja “Utjecaj raznih čimbenika na stanje sigurnosti cestovnog prometa” koje je na uzorku od 3500 ispitanika u dobi od 10 do 74 godine proveo GFK - Centar za istraživanje tržišta u sklopu aktivnosti Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, a koristit će se pri kreiranju politike ovog programa te rada MUP-a kako bi se povećala sigurnosti cestovnog prometa.
– Istraživanje će nam koristiti u daljnjem radu, ali također želimo da svako resorno ministarstvo preuzme svoj dio odgovornosti za stanje sigurnosti na cestama – kazao je jučer pri predstavljanju rezultata istraživanja Boris Orlović, načelnik Odjela sigurnosti cestovnog prometa u MUP-u.
Što se pak tiče vožnje djece u automobilima, istraživanje je pokazalo da 77 posto vozača nepropisno vozi djecu u dobi od pet do 11 godina u autu, odnosno da nisu vezana niti sjede u sjedalici namijenjenoj njihovu uzrastu.
Ispitivanje je utvrdilo i navike pješaka u prometu. Prema rezultatima, 71 posto pješaka ne prelazi kolnik na označenom pješačkom prijelazu, 60 posto prelazi semafor dok je na njemu upaljeno crveno svjetlo, 60 posto ne koristi sigurnosni pojas dok se voze na stražnjem sjedištu, a 29 posto ih se ne veže dok sjede na suvozačkom mjestu.
Oprezniji u inozemstvu
Zanimljivo je usporediti stav vozača o poštovanju prometnih pravila na domaćim cestama te onima u inozemstvu. Iz rezultata istraživanja proizlazi da 20 posto vozača češće krši zakon dok vozi u RH, dok su oprezniji što se tiče poštovanja prometnih pravila u inozemstvu. Slično proizlazi i iz odnosa prema plaćanju kazni za počinjene prometne prekršaje.
Polovica vozača misli da će kaznu u inozemstvu sigurno morati platiti, dok njih 32 posto smatra da će kaznu morati platiti i u Hrvatskoj ako počine prometni prekršaj. Čak 21 posto vozača uvjereno je da kod nas neće platiti kaznu te da će se o tome problemu uspjeti nekako “dogovoriti” s policajcem koji ga je i zaustavio.
Ispitanici tvrde da treba poboljšati uvjete na cestama, povećati broj policajaca te načine naplate kazni za prometne prekršaje kako bi se pridonijelo sigurnosti cestovnog prometa.
A kad biciklisti izlaze iz jednosmjerne u koju ti ulaziš,ne očekuješ nikoga i onda idioti izleču.Treba se policija s tim malo pozabaviti