- Ustraje li HŽ na odluci da ukine kasni večernji radnički vlak iz Varaždina prema Vidovcu, Cerju, Stažnjevcu, Ivancu, Lepoglavi i Golubovcu, mi, putnici, spremni smo sjesti na prugu i zaustaviti vlakove! To ćemo učiniti iz prosvjeda, kako bismo upozorili širu javnost na nepravdu prema radnicima i na činjenicu da će većina putnika time biti dovedena u očajnu materijalnu situaciju, jer će nam troškovi prijevoza u tom slučaju „pojesti“ veći dio naših plaća!
Izjavila je to, uime svih ostalih korisnika te linije, putnica Dolores Vrabelj iz Lepoglave. Kad je u javnost procurila vijest da će se s 12. prosinca, kada na željeznicama počinje važiti novi vozni red, ta linija ugasiti zbog nerentabilnosti, ona se s time nije pomirila. Sama je prošla cijelim vlakom i peticijom prikupila potpise šezdesetak putnika.
- Zbrojila sam i putnike na kasnim radničkim vlakovima prema Koprivnici i Čakovcu. Tamo je putnika puno manje, pa ipak, te linije nitko ne dira i ne ukida. Kakva su to mjerila? Zašto je HŽ ovu liniju uveo prije dvije godine, ako je već sada ukida? – pita D. Vrabelj.
- Ako se ta linija doista ugasi, radnici nemaju puno izbora: ili će dati otkaz, ili će biti prisiljeni izdvojiti još 650 kuna više za autobusnu kartu. Međutim, problem je u tome što autobus vozi samo do Lepoglave, pa bi putnici iz Golubovca onda trebali do kuće pješačiti još najmanje 8 kilometara! Ako pak se odluče na putovanje autom, onda će im troškovi putovanja „pojesti“ plaće – revoltirana je D. Vrabelj, koja je u međuvremenu peticiju poslala i HŽ-ovoj centrali u Zagrebu, a žešći razgovor vodila je i s Vladimirom Kozjakom, voditeljem Putničkog prijevoza u Varaždinu.
Ponukani pritiskom radnika, ali i studenata koji tim vlakom putuju kući nakon kasnih predavanja, ivanečki i lepoglavski gradonačelnici Milorad Batinić i Marijan Škvarić u Ivancu su o tome razgovarali s V. Kozjakom, koji je potvrdio da je zbog malog broja putnika HŽ doista odlučio ukinuti taj vlak.
- To je neprihvatljivo! Kad znamo kakvo nam je gospodarstvo i kakve ljudi imaju plaće, ukidanje radničkih linija je nezamislivo! Je li HŽ svjestan da ti ljudi putuju vlakom, jer drugog izlaza nemaju? Da se takvim potezom ugrožava egzistencija radničkih obitelji, jer će ljudi morati dati otkaz? – kazao je Batinić i dodao da se racionalizacija vrši na krivim mjestima. Dokaz tomu je da se upravo na toj liniji na putnom prijelazu u Ivancu ne spušta rampa, već vlak staje da bi propustio vozila, a time su direktno ugroženi životi ljudi i prekršeni svi mogući zakoni! U zajedničkoj akciji gradova s Varaždinskom županijom, od HŽ-a je danas hitno zatraženo da svoju odluku korigira i liniju nikako ne gasi.
Znaju li ti ljudi kako narod živi?
- Evo kako izgleda moj put do radnog mjesta u školi u Vratišincu, gdje radim kao spremačica. Iz Lepoglave vlakom do Varaždina krećem već u 8.30. Na kolodvoru čekam vlak prema Murskom Središću u 10.50, jer posao mi počinje u 11.30. Završavam u 19.30, vraćam se vlakom u Varaždin i onda čekam kasnu liniju u 20.22 za Lepoglavu. Kući dolazim pola sata prije ponoći. Od obiteljskog života nemam ništa! To je život radnika! Umjesto da nam olakša, HŽ nam stavlja sol na ranu – poručila je D. Vrabelj. Javila nam se i s varaždinskog Željezničkog kolodvora te poručila da je sramotno što je javni WC otvoren za korištenje samo u posebnim terminima.
- Izvan tih termina, ključ za toalet možemo dobiti samo od zaštitara, kojeg nekad i ne možemo naći, jer čovjek ima svoga posla. Je li nama putnicima sila da u potrazi za WC-om obijamo okolne kafiće? – pita Dolores.
Jasno mi je da ima puno nerentabilnih linija. Ali mi nije jasno iz ovih napada na HŽ ko bi po njihovom mišljenju trebal doplatiti da bi linije bile rentabilne?Ljudi dragi, samo luđak bi vozil i dellal gubitke. Ukidanje nerentabilnih linija problemom su napravili lokalni \'\'pronje\'\'koji se zovu političarima a očekuju da im probleme rješava netko treći. To su tvz. načelnici, Batinići Škvarići i društvo kojima poručujem :ak oćete linije plačajte ih bando lopovska iz svojega žepa, mi građani imamo premalo novca da plačamo Vaše majmunarije. Odradite posel za koji dobivate plaće, a to je da narečena gospođa i drugi ne moraju putovati po 50km na posel, dakle otvarajte nova radna mjesta, a ne da kritizirate za Vašu nesposobnost druge.