NAJDUŽI PODVODNI TUNEL

Vrijeme putovanja između Njemačke i Danske biti će skoro pa prepolovljeno

Foto: Carsten Rehder/DPA/PIXSELL
German Economy Minister Buchholz in Denmark
Foto: Carsten Rehder/DPA/PIXSELL
German Economy Minister Buchholz in Denmark
27.10.2020.
u 09:18
Tunel Fehmarnbelt povezivat će Njemačku i Dansku te će time drastično smanjiti vrijeme putovanja među dvjema zemljama. Tunel će ići do 40 metara dubine u Baltičkom moru, a očekuje se da bi mogao biti gotov 2029. godine.
Pogledaj originalni članak

Započeli su radovi na najdužem podvodnom tunelu nakon više od deset godina planiranja. 

Tunel Fehmarnbelt povezivat će Njemačku i Dansku te će time drastično smanjiti vrijeme putovanja među dvjema zemljama. Tunel će ići do 40 metara dubine u Baltičkom moru, a očekuje se da bi mogao biti gotov 2029. godine, prenosi CNN

S građevinskim proračunom od skoro 7 milijardi eura, tunel Fehmarnbelt koji će biti dug 18 kilometara, jedan je od najvećih europskih infrastrukturnih projekata. 

Izgradit će se preko pojasa Fehmarn, tjesnaca između njemačkog otoka Fehmarn i danskog otoka Lolland, a zamišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rødbyja i Puttgardena, koja svake godine prevozi milijune putnika. Putovanje koje sada traje 45 minuta trajektom, u budućnosti će trajati samo sedam minuta vlakom i 10 minuta automobilom.

Tunel će biti najdulji kombinirani cestovni i željeznički tunel na svijetu, a sastojati će se od dvije dvotračne autoceste i dvije željezničke pruge. 

Putovanje vlakom od Kopenhagena do Hamburga koje sada traje četiri i pol sata, sada će biti skraćeno u pola. "Danas puno ljudi leti između ta dva grada, ali u budućnosti će biti bolje samo se voziti vlakom", kaže Jens Ole Kaslund, tehnički direktor danske državne tvrtke Femern A/S zadužene za izgradnju tunela. 

Projekt je zapravo potpisan 2008. godine, suglasnošću Njemačke i Danske o izgradnji, no bilo je potrebno preko deset godina da se donesu svi potrebni zakoni i provedu sva geotehnološka istraživanja.

U Danskoj je postupak u potpunosti rješen, no u Njemačkoj su se organizacije žalile na moguće stvaranje prevelike buke i i zabrinutosti za okoliš. Gradnja se više ne može otkazati, a radovi na danskoj strani počeli su već ovog ljeta. 

"Kao dio tunela Fehmarnbelt stvorit će se nova prirodna područja i kameni grebeni na danskoj i njemačkoj strani. Prirodi je potreban prostor i kao rezultat toga bit će više prostora za prirodu. Ali najviše koristi će imati klima. Vlakovi će konkurirati zračnom prometu, a prijevoz tereta električnim vlakovima daleko je najbolje rješenje za okoliš", rekao je  Michael Løvendal Kruse iz Danskog društva za zaštitu prirode.za CNN

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.