Iako su digitalna rješenja i internetska kupnja u punom zamahu, za Valentinovo se najviše kupuje u klasičnim trgovinama – u čak 90% kupnji na globalnoj razini i 98% u Hrvatskoj, priopćili su iz MasterCarda. Istraživanje MasterCard Love Indexa o ponašanju kupaca u više od 200 zemalja svijeta, uključujući i Hrvatsku, kojim su obuhvaćena plaćanja kreditnim, debitnim i prepaid karticama u razdoblju od 11. do 14. veljače od 2013. do 2015. otkriva kako se ukupna potrošnja uoči Valentinova povećala za 22%. Mnogi se odmiču od skupih darova pa će tako 33% korisnika kartica voljenoj osobi priuštiti večeru u restoranu, a 28% odmor u hotelu.
U Latinskoj Americi (54%) i SAD-u (38%) najveći broj transakcija ostvaren je u restoranima, dok su u Aziji, Pacifiku, Europi i na Bliskom istoku popularni odmori u hotelima. Cvijeće je i dalje bitno iako je prodaja u posljednje tri godine globalno u padu. No u Latinskoj Americi ona se udvostručila u ovom razdoblju (92%), dok na Bliskom istoku raste kupnja čestitki – čak 107%. Hrvati su u 2015. najviše transakcija ostvarili u restoranima (70%), a najmanje u cvjećarnicama (4%) i papirnicama (1%). Potrošnja u restoranima porasla je s 21% u 2013. na 32% u 2015., doznajemo od Sanje Žigić, MasterCardove menadžerice za Hrvatsku.
>> Savjeti za savršeno Valentinovo. Ove godine isprobajte nešto novo