Sve češću vožnju u suprotnom smjeru na autocestama policija nastoji suzbiti uvođenjem drakonskih kazni za taj prekršaj: globu od 5000 do 15.000 kuna ili zatvor do dva mjeseca. S druge strane, vožnja s alkoholom koji ne premašuje 0,5 promila više ničim nije uvjetovana, nego su pravila ista kakva su bila i prije nego što se u zakonu počelo eksperimentirati s količinom dopuštenih maligana.
16 putnika s prikolicom
Represija se povećava i za nepropisna pretjecanja te za oduzimanje prednosti. Za te prekršaje umjesto 2000 ubuduće bi se plaćala kazna od 3000 kuna. Povećat će se represija i za nemar pa bi se vozače koji ne očiste snijeg s automobila moglo kazniti globom od 700 kuna.
U prijedlogu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama MUP, kako kaže Boris Orlović, načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa u Ravnateljstvu policije, traži da se vožnja u suprotnom smjeru umjesto sa 2000 do 5000 kuna, koliko je sada, kažnjava sa 5000 do 15.000 kuna.
– Sukladno odluci Ustavnog suda predlaže se da se u Zakon o sigurnosti prometa na cestama unese odredba prema kojoj je dopuštena vožnja s alkoholom do 0,5 promila, osim za profesionalne i mlade vozače – kaže Orlović objašnjavajući kako je zapravo riječ o tome da će se opet smjeti popiti pivo i sjesti za upravljač, a da alkohol u krvi neće biti prekršaj bez obzira na to dogodi li se tijekom vožnje kakav udes ili počini neki drugi prekršaj.
Uz drastično povećanje kazne za vožnju u suprotnom smjeru na autocestama, brzim cestama i cestama namijenjenim isključivo prometu motornih vozila i pooštravanje još nekih kazni, glavni je motiv izmjena zakona, kazao je Orlović, usklađivanje s Direktivom Europskog parlamenta i Vijeća Europe. Tako se ubuduće vozila koja mogu prevoziti do 16 putnika i nisu dulja od 8 metara mogu kombinirati s prikolicom najveće mase od 750 kg.
K tome, vozila koja imaju više od osam sjedala, automobili za hitnu medicinsku pomoć i za taksi-prijevoz ubuduće će svake godine ići na tehnički pregled, bez obzira na starost. Sada takva vozila, kao i svaka druga nova vozila, na prvi tehnički pregled moraju ići tek nakon dvije godine. Vozila hitne pomoći prolazit će i periodične preventivne preglede. U nekim dijelovima u zakon se interveniralo kako bi se popravile nejasnoće.
Tako je u članku koji zabranjuje vožnju pod utjecajem alkohola, opojnih droga i lijekova koji se ne smiju uzimati za vrijeme vožnje precizirano da policija ima ovlast vozača za kojeg sumnja da je na lijekovima poslati na liječnički pregled. Ustanovi li se da je vozio pod utjecajem nedopuštenih tableta, kaznit će ga se kao da je vozio drogiran.
Prednost i za vozila 112
Zakonskom intervencijom proširit će se i krug vozila koja imaju poseban tretman u prometu, odnosno onih koja imaju prednost prolaska. U tu će se kategoriju uvrstiti službeni automobili Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
Policija predlaže da se usput pobrišu suvišne odredbe: više se neće ograničavati brzina za mopede jer oni ionako ne voze više od 50 km na sat.
Za vožnju u pogrešnom smjeru kazna i do 60 dana zatvora
Alka Vuica nekad i sad: Kako se naša poznata pjevačica mijenjala tijekom godina
Irska više nije obećana zemlja, kući se vratilo 17 tisuća Hrvata
Problemi s prihvaćanjem doseljenika nastaju kada njihov udio u populaciji pređe od 10 do 12%, a Irska ga je prešla
'Radio sam ja u Njemačkoj. Grozno. Vratio sam se, jedva izdržao tri godine': Ovo je razgovor Ide Prester s jednim vozačem
Na Facebooku je pjevačica i voditeljica napisala dugu objavu koja je u sat vremena imala gotovo tisuću reakcija
Poznati chef otkrio kojim jelom je osvojio ljubav svog života: ‘Bio je to riskantan potez’
Nije tajna da ljubav ide kroz želudac, a jelo kojim je osvojio svoju suprugu Katarinu otkrio nam je naš poznati chef Stjepan Vukadin.
KVIZ Mislite da dovoljno znate o zdravstvenom osiguranju? Na jednom pitanju većina padne
Krivi smjer i naša pamet!!! Na putu prema Zagrebu kod Pevca u Rijeci priključih se na autocestu za Zagreb. Račva na tom spoju sa autocestom ima dva kraka. Jedan, lijevi za pogrešan smjer i desni za pravilan smjer. Obilježeni su formalno pravilno ali daleko od zdrave prometne pameti današnjih uvjeta prometa. Kakav prometni fakultet, kakav renome završavanja istoga u prošlim vremenima valjda takvi i stručnjaci. Na spoju te račve nalaze se tri znaka, takoreći jedan do drugog. Jedan plavi za obavezan smjer desnom trakom. Drugi crveni za zabranjen smjer lijevom trakom i treći žuti djelomično sakriven sa prva dva sa velikom rukom za pogrešan smjer u lijevom traku. Sve je to lijepo da tu idu pješaci. No tu se vozi vrlo brzo i nema stajanja i razmišljanja a putnici kao ja koji idu prvi puta na tom mjestu moraju brzo reagirati. U tom reagiranju naravno da se jedan od tisuću u brzini zbuni, i iz tko zna kojih sve dodatnih razloga skrene lijevo i eto mu zatvora jadniku, ako jadan i preživi. Problem je što su ta tri znaka koncentrirana jedan pored drugog i u brzini djeluju zbunjujuće. PRAVILNO JE: Lijevi krak račve obilježiti sa dva ili još pametnije sa tri znaka za zabranu prometa u tom smjeru. Jedan crveni sa lijeve strane kraka, drugi crveni sa desne strane istog kraka a treći crveni iznad kolnika na nosaču. Desni krak račve obilježiti sukladno lijevom sa tri plava znaka za obavezan smjer. Desno lijevo i u sredini iznad kolnika. Kod takvog obilježavanja koji iziskuje mala ulaganja osigurana je 99,99 % sigurnost, je vas ti ujedinjeni i sinkronizirani znakovi jednostavno nose u pravom smjeru pa ma kako umorni ili zbunjeni bili. Žuti znak sa rukom je sasvim nepoželjan na tom mjestu osim eventualno na nekom udaljenijem mjestu, dalje od pogrešnog ulaza. Ona ruka je cirkus jer u brzini se ne može stići ni pročitati taj tekst i samo još više zbuni jadnog šofera kad je vidi. Nadam se da je sve jasno i da ne moram to još i crtati. Ovo ću doslovno poslati i HR vladi kao i prije više mjeseci upozorenje za skretanje prema Rijeci sa ZG-obilaznice koja je sada uređena tako da je za svaku pohvalu i samog mene je iznenadila stručnošću izvedbe. Sad je majstorija ne skrenuti u pravom smjeru prema Rijeci i otići prema Ljubljani. Sve se može kad se hoće.