Soba iznad same kuhinje, puna mirisa od sva tri hotelska objeda, voda iz tuša hladnjikava, a kreveti umjesto bračnih – razdvojeni. To definitivno nije bilo Valentinovo u Veneciji o kakvom je mladi par Zagrepčana maštao. Da stvar bude gora, sve je uslijedilo nakon što su u prvom hotelu ostali bez grijanja jer je pukla cijev, pa se skupina od pedesetak hrvatskih turista morala pakirati tek što se raspakirala i seliti se u drugi hotel.
Nisu odustajali
Mladi Zagrepčani nisu pristajali da im to pokvari putovanje. Odmah su uz pomoć pratiteljice putovanja na recepciji pokušali dobiti bolju sobu. Ništa se, međutim, nije dalo učiniti, jer je hotel bio pun. Odšteta organizatora putovanja – besplatni jednodnevni izlet u Trst – uslijedila je nakon povratka jer naši nezadovoljnici nisu odustajali od istjerivanja svojih potrošačkih prava.
– Naši su ljudi prilično pomirljivi i puno tolerantniji od ostalih Europljana. U nekim europskim zemljama postoje čak profesionalni lovci na besplatna putovanja, koja ‘žicaju’ jer su tobože nezadovoljni i zakinuti na nekom prijašnjem putovanju – kaže predsjednik Udruge nezavisne hrvatskih putničkih agencija Zlatko Kukec.
Rijetko reklamiraju
Hrvati rijetko pišu reklamacije, a rade to samo onda kada je problem zaista velik.
– Oštećenim se putnicima nadomjesti razlika od plaćene i realne cijene usluge. Obično je to popust na idućem putovanju, besplatan izlet... Problem je najbolje riješiti na licu mjesta, a ako čovjek putuje sam i piše reklamaciju netko iz hotela, iako se ne slaže, mora na zapisnik staviti potpis. U protivnom reklamacija ne vrijedi – objašnjava Kukec.